December 8, 2008

Mitä mieltä on opettamisessa?

Kyseinen runo löytyy mm. mummon päreen Ettei läikkyisi kommenttilaatikosta.
*
[...] Terkon humanistinen iltapäivä sopikin mainiosti päättää runoilija Lassi Nummen lausumaan runoon ”Impromptu”. (Runoa ei ole julkaistu painettuna ja julkaistaan tässä tekijän luvalla.)
*
”Impromptu”

Vastaukseksi kysymykseen:

”Mitä mieltä on opettamisessa?”

Jos tuot minulle iloisen hymyn, lahjan, kukan, se on hyvä: kylvät mieleeni, se kukkii.

Jos tuot minulle siemenen ja multaa, annat enemmän: saan itse kylvää. Mieleni kantaa hedelmää.

Jos teet minulle palveluksen, panet siihen käsiesi ja mielesi ja sydämesi taidot. Se on lahja. Mieleni kukkii kiitosta.

Jos opetat minut palvelemaan, opetat minulle käsiesi ja mielesi taidot.

Lahjasi kertautuu.Tuhat kertaa sinun kätesi toimii minun kätteni kautta, tuhat kertaa minä kukin.

Tuhat kertaa sinä kannat hedelmää.
*
Verkkari 09/06
uwasa.fi/termino/WasaTerm/steinerkoulu/kuvallistavaopetus.html

1 comment:

Homo Garrulus said...

Lassi tuntuu olevan kiva vaari.