August 24, 2008

Joka haluaa kaiken, ei saa mitään - siis...

Mun pääni on niin sairas, mun päiväni levoton, ja yö kun musta joutuu, niin poissa mun uneni on. (Eino Leino)
*
http://www.youtube.com/watch?v=dcVcwwo8QFE&feature=related
Jeanne Moreau - Le Tourbillon De La Vie (in Jules and Jim)
*
Varjele Herra mun järkeäin

Oi, varjele Herra mun järkeäin
mua varjele hullun yöstä,
mua kurita, mut älä anna mun
näin elävänä hautaan syöstä.
Mun pääni on niin sairas, mun päiväni levoton,
ja yö kun musta joutuu, niin poissa mun uneni on.
Herra varjele järkeni valo!

Minä kuulen ääniä kummia,
joit' toiset eivät kuule,
ja vaikka mä paljon syntiä tein,
niin paatuneeks' älä luule.
Ei aina ole huono, ken tällä lankeaa,
voi olla jalka heikko ja kivinen olla maa.
Herra varjele järkeni valo!
*
http://en.wikipedia.org/wiki/Jules_and_Jim
Eino Leino ~ Sata ja yksi laulua; Hiihtäjän virsiä; Pyhä kevät

2 comments:

Anonymous said...

muihin verrattuna jarkesi loistaa kyll en kai muuten
ja luulen etta saat viela

Homo Garrulus said...

Eino on minunlainen mies. Mutta en halua kuin Hänet, mutta mistäs elämä sellaista eteeni heittäisi? Hän on ihminen joka saa minut nauramaan, laulamaan. Olemaan. Nyt olen Ofelia.
Syrjäytetty jokaisen toimesta; pompotettu ja jätetty.