August 22, 2008

Muisto

Pilvet tippuvat niskaani, linnut lentävät parvissa kuin viimeistä päivää, mieleni on kääntynyt ylösalaisin vinoksi, enkä usko enää mihinkään - en edes siihen ei-mihinkään, johon uskoin vielä eilen. Kunpa pystyisin elämään vain yhdessä hetkessä - siinä, jota ei koskaan tule, ja joka ei koskaan ole ollut. Mutta se on liian myöhäistä - juuri nyt. Juuri nyt kaikki on liian myöhäistä...
*
http://www.youtube.com/watch?v=yJ5IiM0dpj4&feature=related
Vihreän joen rannalla (kauan sitten). Eppu Normaali - Raumanmeren juhannus 2002.

Kiikkustuolissa istun,
ja sinua muistelen
muistini tylsillä luistimilla
luoksesi luistelen
siihen kesän kauan kauan sitten
syksyksi kääntyneeseen
ja oman hahmoni ensirakkauden
poltteessa nääntyneseen

Siellä rannalla vihreän joen
rakkaudestani kertoen
sanoin eivät kai kukkaset kuki turhaan
nyt poimimme sen ensimmäisen yhteisen

Missä oletkaan ollut kaikki nämä vuodet
ootko muistanut kuinka silloin rakastin sua
kun tiemme joelle vei ja joelle sanoin hei
minne meet minne kuljetit kyyneleet
jotka kauan sitten itkin
kun yksin kuljen rantaasi pitkin, hei hei

Silmäni kyyneleen suolaisen,
muistoni toi kai sen
kun aina muistossani uudestaan
viereesi oikaisen

Siellä rannalla vihreän joen
rakkaudestani kertoen
sanoin eivät kai kukkaset kuki turhaan
nyt poimimme sen
ensimmäisen yhteisen

Missä oletkaan ollut kaikki nämä vuodet
ootko muistanut kuinka silloin rakastin sua
kun tiemme joelle vei
ja joelle sanoin hei minne meet
minne kuljetit kyyneleet
jotka kauan sitten itkin
kun yksin kuljen rantaasi pitkin, hei hei

4 comments:

Homo Garrulus said...

Minulla olisi niin paljon, mistä haluaisin kertoa. Ja olen niin iloinen myös.

Rauno Rasanen said...

HG

Kirjoita mitä haluat, mutta sinun iloisuutesi ei tee minua nyt yhtään sen iloisemmaksi tai surullisemmaksi kuin, mitä nyt jo olen.

Homo Garrulus said...

Hienoa. Minä haluaisin kertoa sinulle miksi Venetsissa olevan 4 hevosta ovat siellä. Niiden tausta on Konstantinopelissa. Minä haluaisin kertoa sinulle miksi indigolapset ja kaikki kauhea kansansatuilu heidän ympärillään on paskapuhetta ja modernin ajan pelotteita. Minä osaan nähdä näitten yhteyden eli
tajuan, mitä tämä kaikki tarkoittaa n.s. tietoisuuden kautta. Minua kehuttiin tänään ja olin aivan tieteellinen RR.
Se oli niin upeaa. Minä haluan tehdä tieteen kautta töitä mutta kaipaan vain kanssaihmisiä, eloisia ja kriittisiä. En satuja ja hörhöjä ja kadulla suorittavia sairaita diagnooseja ja vääriä ihmisiä.

Homo Garrulus said...

Sitäpaitsi minulle on uusi ja upea tunne, joka ei petä. Se on ehkä elämäni suurin asia.