August 24, 2008

Etsin jotain, mikä meiltä unohtunut on, minkä löytää mä avullasi voisin

SYYSLAULU
HTML-versio

1. Kotimatka pitkä niin, ei vastaan tulijaa,
illat sammuvat kylmään hämäryyteen.
Jo tule lohduttamaan, synkkä mieli pujahtaa
syksyiltani yksinäisyyteen.
Kas pimeähän saa sitä ajattelemaan,
mitä muuten ei muistaisi lainkaan.
Nyt muistan miten paljon mä tehdä tahdoinkaan,
miten vähän siitä aikaan mä sainkaan.

Kiirehdi, rakkain, jos rakkaus kutsuu,
päivän ei hetket niin pitkiä lie.
Suo valon syttyä, yö kohta saapuu,
pois kesän kukkaset syksy vie.

2. Etsin jotain, mikä meiltä unohtunut on,
minkä löytää mä avullasi voisin.
On kesä lyhyt niin kuin haave saavuttamaton
siitä, mikä oisi voinut olla toisin.
Kai tulet pian ennen kuin pimeään mä jään,
eihän kaikki kai ole mennyt hukkaan.
Jos löytäisimme toisemme, silloin ehkä nään
keinon, jolla vielä kaiken saamme kukkaan.

Kiirehdi rakkain...

3. Syksyn tuuli mukanaan vie kesän muistotkin,
nyt jo turhaan sä kysyt, minne vie tää.
Nyt rakastan kai vähemmän kuin ennen rakastin,
mutta enemmän kuin koskaan saat tietää.
Nyt majakat me näämme, kun myrsky raivoaa,
tuuli vaahtopäiden äänen tänne kantaa.
Ja tärkeintä on sydämemme ääntä noudattaa
ja kaikkemme toisillemme antaa.

Kiirehdi rakkain...
*
http://www.youtube.com/watch?v=XZUZBWo4Dnc
Bo Andersson - Höstvisa (1969)

3 comments:

Anonymous said...

sun vai anderssonin vai juicen x

Homo Garrulus said...

Terveisiä Tuusulastapäin tai miten se oli?

Homo Garrulus said...

Håsar så inni helvete