Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
November 13, 2010
Tie sotilasdiktatuuriin
Maggie - sinä olet itse Saatana naisen hahmossa.
Kommentti Takkiraudalle hänen päreestään Tempputyöllistäminen ja pampputyöllistäminen, osa III.
1
Tämä päre on yhtä aikaa sekä henkilökohtainen että julkinen, mutta julkaisen sen joka tapauksessa. Minulla ei ole mitään syytä perua siitä yhtäkään sanaa, sillä koen vain kirjoittavani totuuden, josta en voi vaieta.
Koen, että RM:n päre on sisällöltään merkillisellä tavalla vino. Hän ehdottaa a) liikuttavan [epäuskottavan] sympaattisesti, että rupusakki [minun termini] pitää päästää eläkkeelle, mutta että b) ' he siltikin ovat ihmisiä' [x 2]; c) jopa 40% työttömyysaste voidaan hyväksyä ja kestää, mutta d) meidän pitäisi ryhtyä soveltamaan silloin työttömien jaottelemisessa triaasiksi nimitettyä taistelukenttien pelastus-strategiaa.
En puutu tarkemmin kyseisen strategian sisältöön, mutta jo pelkästään tällainen Teurastamo 5:n mieleen tuova armeijan halki, poikki ja pinoon-ohjesääntö [joka tosin on erittäin järkevä taistelutilanteessa] kertoo paljon siitä, mikä [minun mielestäni] lopulta on RM:n asenne suhteessa etenkin työttömien kolmannen luokan rupusakkiin. Sen puitteissa ruputyöttömät voidaan helposti identifioida, eläköittää ja lähettää tämän jälkeen vaikka jonnekin Pohjois-Suomeen erämaamökkeihin työttömyyseläkeläisten leiriin. Pois silmistä - [hyvien] ihmisten ilmoilta.
2
Oletko RM lukenut Akerlofin ja Shillerin 'Vaiston varassa'? Nämä herrat ovat keynesiläisen kapitalismin teoreetikkoja, mutta heidän näkemyksensä ei ole pelkkää kvantitatiivista ja tunteetonta fakki-idiotiaa [kuten ei ollut Keynes'nkään].
Jos et ole lukenut niin älä luekaan. Sillä ethän sinä siitä miksikään muutu - vanha rasistis-fasistinen monetaristi, joka suhtautuu alentuvasti heikompiosaisiin leimaamalla heidät biologisesti ja psykologisesti vajaiksi [ÄO mättää], kyvyttömiksi [asenteet mättävät] ja alempiarvoisiksi [vaikka he kuulemma 'siltikin ovat ihmisiä', kuten RM ainakin kahteen kertaan kirjoittaa, jotta varmasti uskoisimme hänen muka hyvät tarkoitusperänsä].
Mitä muuta tällainen 'siltikin ihmisiä' on kuin kehno ja läpinäkyvä yritys peitellä rasismiaan.
Olen mielisairaanhoitajana itse nähnyt monien ihmisten psyykkisen, fyysisen ja sosiaalisen kurjuuden silmästä silmään, mutta se ei jostain kumman syystä ole saanut minua suhtautumaan heihin kuin käytöstä poistettaviin, kuluneisiin tai puhjenneisiin autonrenkaisiin heidän sairautensa, heikkouksiensa tai kurjuutensa takia [aivan - he todella ovat ihmisiä eivätkä mitään 'siltikin ihmisiä'].
Sinun kohdallasi RM on käynyt päinvastoin, ja se tekee sinusta lopulta rasistin. Siis aidosti ja oikeasti pahan ihmisen. - Suorastaan henkeäsalpaavaa triaasi-ehdotustasi voisikin verrata talous- ja sosiaalipolitiikan tekemiseen tiejyrällä - väistämättä tulee mieleen natsit kippaamassa ruumiita joukkohautoihin.
Työttömyyden ja inflaation käänteinen suhde on todellakin makrotaloustieteellínen tosiasia, mutta pelkästään tällä vaihtoehtoisuudella ei selitetä koko kansantaloutta [eikä kaikkia työttömyyden ja työllisyyden syitä] - varsinkaan niiltä osin kuin siihen vaikuttavat sosiaalipsykologisiksi luonnehdittavat tekijät [luottamus, oikeudenmukaisuuden taju, vilpillisyys ja moraalittomuus, rahailluusio, kertomukset siitä, miten asiat muka ovat].
Akerlof ja Shiller tuovat ihmisen takaisin taloustieteeseen. Chicagon pojat sen sijaan siirsivät inhimilliset tekijät mappi Ö:n, koska niitä ei kyetty kvantifioimnaan eikä edes määrittelemään tyydyttävästi. Seuraukset tiedetään ja tunnetaan [kuka mitenkin nahoissaan].
Toki luottamusta talouteen mitataan nykyään melkein joka toinen viikko, mutta mitä silloin oikein mitataan? Kuka on määritellyt luottamuksen indikaattorit, joiden perusteella tulkitaan luottamuslukuja? Olisin hyvin kiinnostunut paitsi tämän henkilön/instanssin metodien yksityiskohdista myös hänen intresseistään ja motiiveistaan.
Hyväksyt RM kansantaloudellisesti tuosta vain itsestäänselvinä sellaisia määritelmiä/asioita, joita pidettäisiin - ellei pöyristyttävinä niin ainakin täysin epäuskottavina - luultavasti jopa Chicagon yliopiston taloustieteen laitoksilla - esim. Thatcher-hirviön käsitykset kansantalouksien työttömyydensietokyvystä.
30-40%;n työttömyys ei nimittäin romahduta ainoastaan yhteiskunnan infrastruktuuria vaan myös yhteiskuntarauhan.
Maggie ja sinä saisitte aikaan sisällissodan talouspolitiikallanne [hmm - tämänkö vuoksi sinä sitä triaasia esittelit - -;\?]. - Tarvitsette näin ollen lojaalin armeijan avuksenne - sotilasdiktatuurin - kyetäksenne hallitsemaan valtiota, jossa melkein puolet ihmisistä on työttömänä.
Joten se siitä kapitalistisen liberalismin ja laillisen demokratian hypetyksestäsi. Fasisti sinä olet. Tai ainakin thatcheristi - mikä ei juurikaan fasismista eroa.
*
http://www.kampusdata.fi/kirjatuotteet/kirjat/yhteiskuntatieteet/taloustieteet/akerlof-george-a.-ym.-vaiston-varassa-miten-ohmismieli-ohjaa-maailmanlaajuista-kapitalismia.html
George A. Akerlof on taloustieteen professori Kalifornian yliopistossa, Berkeleyssä. Hänelle myönnettiin taloustieteen Nobel-palkinto vuonna 2001. Robert J. Shiller on taloustieteen professori Yalen yliopistossa ja MacroMarkets LLC:n pääekonomisti.
*
http://takkirauta.blogspot.com/2010/11/tempputyollistaminen-ja_6430.html
http://www.sodahead.com/united-states/redefining-sarah-palin/news-26975/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
22 comments:
Sinun kohdallasi RM on käynyt päinvastoin, ja se tekee sinusta lopulta rasistin. Siis aidosti ja oikeasti pahan ihmisen.
Joka toisia haukkuu se itse sitä on.
Nyt meni kohdalleen. Tämä oli ihan oikeasti myös ilkeä kirjoitus. Tuli melkein huono omatunto.
Mutta en pyydä anteeksi, koska en ole muuttanut mielipidettäni sinusta. Käsittelet tiettyjä ihmisiä kuin he olisivat karjaa - eikä edes kunnon siitoskarjaa vaan geneettisesti viallista massaa [jota ei kuitenkaan voi tappaa]. - Huh.
Ostan sinulle joululahjaksi Margaret Thatcherin tulevat poliittiset muistelmat: 'Kill 'Em All' - or how to fight succesfully against the mob.
Rauno, ymmärrätkö sinä edes lukemaasi?
Tuon teksti "Tempputyöllistäminen ja pampputyöllistäminen, osa III" aiheena ei ollut ihmisten kohtelu siitos- eikä teuraskarjana. Sen aiheena oli että miten saada edes hiukan tolkkua suomalaiseen kiusaamis-, monottamis- ja tylyttämisyhteiskuntaan. Tekstin innoittajana oli Raija Kerätär ja hänen havaintonsa siitä, että pitkäaikaistyöttömyyden ns. kova ydin - noin 50 000 ihmistä - on kertakaikkiaan liian sairasta väkeä työllistymään yhtään mitenkään - joko psyykkisesti tai sitten ihan somaattisesti. Vain noin neljä prosenttia tästä joukosta on täysin terveytä - muilla on jotain kremppoja, joko kuupassa tai kropassaan.
Kerätär esittää, että nuo 50 000 pitäisi päästää suosiolla työkyvyttömyyseläkkeelle, eikä turhaan kiusata heitä. Ilkka Taipale esittää täsmälleen samaa.
Miksi tämä on liian vaikeaa ymmärtää?
Mitä taas uusliberalismin lempeisiin äidinkasvoihin (Hikipedian termi) tulee, niin Margaret Thatcher on saanut rangaistuksensa jo tässä elämässä. Hän on pahasti dementoitunut ja häntä vaivaa Alzheimerin tauti. On todennäkäistä, että hän tulee jäämään historiaan uudelleen reinkarnoituneena Oliver Cromwellina - ihmisenä, jota omat inhosivat ja jota eivät pelkästään viholliset, vaan heidän jälkeläisensäkin, vihaavat aina maailman tappiin saakka.
Sitten vielä hiukan ruukinmatruunan filosofiasta:
Ruukinmatruuna menetti uskonsa ihmiseen jo peruskouluikäisenä jouduttuaan seuraamaan raakaa koulukiusaamista, joka päättyi itsemurhaan. Hän samoin menetti uskonsa elämän oikeudenmukaisuuteen nähtyään, miten pahikset, kiusaajat ja kovikset menestyvät elämässä ja taviksille elämä on verta ja räkää. Hän menetti uskonsa koulutukseen nähtyään, miten peruskoulupohjalta päästään huippuliksoille ja akateemiset joutuvat tyytyä paskaduuneihin.
Ruukinmatruuna on pessimisti. Elämä on tehnyt hänestä sellaisen.
Mikä on ruukinmatruunan filosofia?
Mieti kaikkein pessimistisintä, ankeinta ja epäoikeudenmukaisinta talousjärjestelmää minkä voit keksiä. Se todennäköisesti toimii tässä maailmassa kaikkein tehokkaimmin.
Mieti samalla kaikkein epäoikeudenmukaisinta, vihamielisintä ja vastenmielisintä yhteiskuntajärjestelmää minkä voit keksiä. Se todennäköisesti toimii tässä maailmassa kaikkein parhaimmin.
Se ei kuitenkaan ole maailma, jossa ruukinmatruuna haluaa elää.
Ginsbergin teoreema menee:
1) Et voi voittaa.
2) Et voi päästä omillesi.
3) Et voi edes luopua leikistä.
Ja tätähän se ihmiselo on. Et voi voittaa, saat aina turpaasi ja itsemurha merkitsee vain reinkarnoitumista tänne takaisin.
Ainoa toivomme on yrittää päästä tästä kosmisesta hullujenhuoneesta pois. Ja tästä syystä ruukinmatruuna on buddhalainen. Tämä maailma ei tarjoa mitään hyvää. Ei mitään. Siksi tämä elämä kannattaa käyttää siihen, että pääsee tästä elämästä pois eikä yrittää takertua siihen ja yrittää nähdä siinä edes jotain hyvää. Se yritys valuu hiekkaan.
Thatcherismin paha puoli on siinä, että se toimii. Juuri tämä havainto antaa lisäpotkua pessimismille ja sille idealle, että tämä maailma on paska paikka ja että täältä on syytä päästä pois - ei yrittää tuulimyllynlämmittäjän tapaan korjata sitä, mistä on mahdotonta saada mitään hyvää aikaan.
OK. Ymmärsin jo jonkin aikaa sitten [siksi editoin päreeni yöllä vähemmän ilkeään kuosiin], mutta annoin vielä tuossa kommentissani mennä eteenpäin vanhoilla höyryillä ;\
[Tämä mun kirjoittelu muistuttaa tosiaan höyrykoneen puhinaa tai jopa seksiä [going to blow]. Kun pääsee oikeaan moodiin ja kunnon vauhtiin, ei malta lopettaa ennenkuin on perillä - - [haha].
- Krhm. Eli joo. Kyse oli tietenkin jälleen intentiostasi. En saata uskoa, että tarkoitat noin hyvää, mitä kirjoitat, mutta täytyy nyt vain yrittää ajatella, että näin on, vaikka käyttämäsi metaforat, symboliikka ja analogiat [esim. triaasi] sekä biologinen ja poliittinen ihmiskuvasi viestiikin jotain aivan muuta.
Minun on siis erittäin vaikea uskoa, että tekisit jotain ajatellen vain heikompiosaisten parasta. - Mutta kieltämättä tekstissäsi on käytännöllistä järkeä, kun sitä lukee pinkinpunaisten silmälasien läpi.
Hohhoijaa. Ja nyt kahville. Varpaankynnet melkein irtosivat - - .
'[siksi editoin päreeni yöllä vähemmän ilkeään kuosiin]'
Alkuperäinen päre oli nimittäin silkkaa murhaa, mutta se perustui kieltämättä huolimattomaan lukemiseen ja yksipuoliseen tulkintaan tekstistäsi.
Koen, että RM:n päre on sisällöltään merkillisellä tavalla vino. Hän ehdottaa a) liikuttavan [epäuskottavan] sympaattisesti, että rupusakki [minun termini] pitää päästää eläkkeelle,
Mikä on sinun ehdotuksesi? Kiusataan heitä kunnes ymmärtävät vetää itsensä jojoon?
mutta että b) ' he siltikin ovat ihmisiä' [x 2];
Niin. Eikö meillä olekaan buddha-dhatua? Pelkkää biomassaako he sitten ovat?
c) jopa 40% työttömyysaste voidaan hyväksyä ja kestää, mutta
Tämä oli Thatcherin ja hänen koplansa havainto. Tosiasioista vain ei voida tehdä edelleenkään arvolauseita. Emme voi pelkästään sen nojalla, että länsimainen yhteiskunta voi kestää vielä 30% työttömyysasteen, tehdä sitä johtopäätöstä, että olisi mitenkään hyvä idea nostaa se työttömyysaste tuonne ja kyykyttää porukkaa.
d) meidän pitäisi ryhtyä soveltamaan silloin työttömien jaottelemisessa triaasiksi nimitettyä taistelukenttien pelastus-strategiaa.
Jälleen kerran, tosiasioista ei voida muodostaa arvolauseita. Työllistyvätkö nuo kaikkein tukalimmassa asemassa olevat mielestäsi tempputyöllistämisellä vaiko pampputyöllistämisellä? Vai pitäisikö meidän ottaa lusikka kauniiseen käteen, todeta ettei heitä enää voida työllistää, ja päästää heidät eläkkeelle.
lopulta on RM:n asenne suhteessa etenkin työttömien kolmannen luokan rupusakkiin. Sen puitteissa ruputyöttömät voidaan helposti identifioida, eläköittää ja lähettää tämän jälkeen vaikka jonnekin Pohjois-Suomeen erämaamökkeihin työttömyyseläkeläisten leiriin.
Tuon sinä kyllä kekseit omasta päästäsi.
Rauno, se avainsana kaikessa on tolkku.
Ei niin, että ruukinmatruuna olisi humanisti tai vasemmistolainen, vaan niin, että rajansa se on ihmisten kiusaamisellakin ja hiukan tolkkua tähän maailmaan voisi soveltaa. Älä kohtele lähimmäistäsi tavalla, jolla et haluaisi itseäsi kohdeltavan. Me X-sukupolven lapset olemme jo liian kyynisiä uskoaksemme ihmisestä mitään hyvää ja uskoaksemme, että tätä maailmaa voisi mitenkään parantaa, mutta silti me tiedämme, miltä nöyryyttäminen, kiusaaminen ja monottaminen tuntuu ja miltä tuntuu, kun alle 35-vuotiaita naisia putoaa rivistä kuin heinää uupumiseen ja pimahdukseen.
Kun mietitään Thatcheria ja hänen koplaansa, niin se perimmäinen kysymys on: kuka hyötyi? Pitkällä aikavälillä ei kai oikeastaan kukaan - paitsi ne aivan rikkaimmat.
Thatcherin arvio siitä, että länsimainen yhteiskunta kestää 30% työttömyysasteen oli chutzpaa kaikkein pahimmillaan - se ikänkuin antoi hänelle vapaat kädet ihmisvihaan.
Ruukinmatruunan arvio on, että Thatcher oli tavallista pahempi Asperger-tapaus - hän käsitteli ihmisiä kuin teuraskarjaa.
Ongelma on siinä, että ihmisten pinna näyttäisi venyvän loputtomiin. 30% työttömyys ei vielä romahduta yhteiskuntarauhaa eikä infrastruktuuria, mutta 40% kylläkin. Mutta jos ja kun ihmistä voidaan kyykyttää, nöyryyttää ja tylyttää loputtomiin, niin mistä saadaan johtajat tälle kapinalle? Vain yksi kahdestakymmenestä kykenee johtajaksi, ja mistä kapinalliset saisivat johtajansa? Meritokratian ikävä puoli on siinä, että tuo paras johtaja-aines ikävä kyllä työllistyy sinne pahisten puolille.
Ja tässä on tuo thatcherilaisen pahuuden pirullisin puoli. Ainoa, mitä pahuus tarvitsee voittaakseen, on se etteivät hyvät tee mitään - ja mitä hyvät voisivat tehdä, jos kaikki kyvykkäät ovat pahuuden puolella?
Kerätär ja Taipale ovat oikeassa.
Työelämään fyysisesti ja psyykkisesti kelpaamaton 'rupusakki' [kuten minä] eläkkeelle vain ja mahdollisimman nopeasti.
Poliittinen venkoilu, poliittiset sopimukset ja ajoittain lähes kafkamainen byrokratia valitettavasti pitkittävät ja jarruttavat tätä prosessia vuosikausia kestäväksi hakemus-, lomake-, selvitys- ja lääkärintodistus-sodaksi [minulla on kokemusta asiasta].
Itse asiassa Ilkka Taipale on ajanut 'rupusakin' eläköinti-linjaa jo kymmeniä vuosia.
Olen jopa itse puhunut asiasta hänen kanssaan niinkin varhain kuin 1984, kun hän toimi jonkun aikaa 1990-luvun puolivälissä 'lamautetun' ja tietääkseni sittemmin peruskouluksi muutetun Kyläsaaren hoitolaitoksen katkaisuhoito-osaston lääkärinä Hesassa.
Olimme vuonna 1990 yhtä aikaa myös Kellokosken sairaalassa ja tätä teemaa Taipale sielläkin sivusi, koska se on hänen sydämen asiansa.
IT on [ainakin ollut] hypomaaninen luonne ja hillitön työnarkomaani. On tosin sanottu hieman ironisesti, että hän aloittaa kerralla ainakin viisi projektia, mutta ei vie niistä välttämättä itse loppuun ainoatakaan.
Joku kysyi kerran Taipaleelta, pystyisikö hän vielä lisäämään työtehoaan. Taipale oli vastannut, että mikäli hän saa muutaman sihteerin lisää, niin aivan varmasti [kyllä - uskon sen ;\].
Suunnilleen noin.
Nyt ymmärrät, mistä on kyse. Ruukinmatruuna voi olla nörtti ja hän voi olla mutteriaivo, mutta hän ei ole kusipää.
OK.
On siis kai tullut aika minun kääntää nyt jonkun verran nakemyksieni kurssia sinun suhteesi.
Pystyn kyllä siihen. Sillä en ole ihan täysi kusipää minäkään.
Upeaa luettavaa kahdelta todella älykkäältä väittelijältä: hienoa hienosäätöä; tämä pitäisi julkaista!
Hyvää isänpäivää RR:lle jos on tullut sellainen arvonimi saatua ja RM:lle muuten vaan hienoa sunnuntaita.
Syytinkivaari ja huru-ukko ovat ainoita arvonimiä, jotka saatan tunnustaa ja hyväksyä.
Herkkuani ovat suolamuikut, pankon yläpuolella kuivattu helevetin kova ruisreikäleipä ja vahva sahti.
Hampaat on nimittäin vielä terästä ja pää kestää kevyesti ainakin 3½ litraa kovaa kaljaa.
Mulla on nurkkapöytä ja oma tietokone, jolla voi häiritä koko maailmaa. Mitä muuta mä enää muka tarvitsen? En niin mitään.
Sitäpaitsi sellaisella ihmisellä, joka elää oman päänsä sisässä eli mikrokosmoksessa, on aina kaverinaan koko hela äärettömyys eli makrokosmos.
Mihin semmonen esim. jotain facebookia tarvitsisi, jos kerran se itse mikrokosmoksena partisipoi makrokosmokseen?
Tulee samalla ratkottua myös Russellin paradoksi käytännöllisesti [muulla tavalla se ei ratkeakaan - ellei sitten matemaatikko pääse kaavoittamaan kieltä ad hoc-aksioomillaan].
Minä olen ratkonnut Russellin paradoksin sillä minkä kvanttifysiikka sanoo lähtökohtaisesti. On siis pahaksi olla merkitty kuten Nietzsche sanoi ja tässä on enemmän fysiikkaa kuin kukaan tajuaa.
Joo - kyllä se varmaan sillai onnistuu [?] - - mikä ihmeen Nietzschen 'paha' merkitty?
Mutta onneks olkoon vaan. - Entä mitäs hyötyä ratkaisusta sulle oli? Ja ymmärrätkö nyt ihan varmasti, mitä päättelit, osoitit, todistit, ajattelit jne.
Hmm.
Muuten hei - mikä on Russellin paradoksi? Vastaisitko tähän - omin sanoin - ei copy-pastella. Please.
Russellin paradoksi on nämä kuuluisat parturit, joita voidaan kategorisoida ja sitten - suhteessa Fregen ns. vedenpitävään teesiin - näyttäytykin, että oli hitto vie kategoria, jota ei oltu luokiteltu eli ne, jotka ajavat toisten parrat.
Oikealla ontologian kielellä asia voidaan sanoa tyylikkäästi tietysti. Voitte pyörittää Ruukinmatruunan kanssa - kirjat ovat pullollaan mutta harva sanoo sen kuten se pitäisi.
Any more questions?
Mutta miten tämä paradoksi liitttyy Grundgesätzeen ja miten se liittyy kvanttifysiikkaan on siis asia, joka on ollut Nietzschellä paras oivallus mielestäni ellei mennä quantum logics alueelle, jota en ole juurikaan lukenut mutta voin ymmärtää jotain ihan kvanttiteoreettisen ajattelun kautta (prosessit ja objektit).
tässä laitoin copypaste jonka kirjoitin filosofille ja sitten saman kirkolle:
Kun Suomi 1809 sai nykyisen stoorinsa (mistä Suomi piti tehdä) niin merkityskenttää sovittiin sekä Englannista että Venäjältä eli Ruotsin kautta ja avulla. Tästä on vaikka kuinka paljon historiankirjoitusta, joita tänä vuonna on avattu eri foorumeissa. Suomi on siis kehitetty, keksitty ja konstruoitu. Joku tiesi, satsasi ja halusi ROI eli omien rahojen lisäystä. Saatiin itsenäisyytemme ja siinä Snellmania voidaan paljon kiittää vaikka Mannerheimiä yleensä ylistetään: mutta Mannerheimin kytkökset mm Sveitsiin on tietyt eli kenties myös sovitut. Piti saada sankareita, eli niitä joita piti ihailla kuten ruotsin kuningasta on bruukattu ihailla enkä sano, että on väärä strartegia koska Folkhem on pyörinyt hyvin ja kansa on eittämättä sekä kaunis, rikas ja hyvin käyttäytyvä. On siis oikea mielikuva ja esikuva - en sano sitä - mutta Suomen osalta meidän esikuva on ollut armeijassa liikaa koska sotasankaruus, armeijan johtajuusihanteet ja muutenkin miehinen ja joskus raaka/suora/linearinen ihanne on mennyt paremmin kuin uskoisikaan (PISA jne) eli onnistuu luomaan jotain uutta ajattelua aika pian. Se on luonut mm Nokian eli paljon teknistä suoritumista ja kollaboraatiota lyhyeen aikaan. Mutta sitten tuohon väittämääsi: Hyvinvointia voitiin kaavailla ja ylläpitää lainarahoilla ja kannattamattoman puu/paperiteollisuuden kautta joka silti sai devalvaatioiden kautta uutta onnistumista koko ajan suhteessa Sveitsiin jälleen ja tämä kertoo sen, että sana hyvinvointi on vain aina kun elinkaari on menossa ylös - ei välttämättä enää helppo saavuttaa kun oma looginen, ei-linearinen ja oikeudenmukainen valtio pitäisi ylläpitää jotain joka ei enää ole suorassa suhteessa kurjuuteen (ei ole enää niitä yhteisiä isoja tarinoita miksi pitää tehdä yhteisesti työtä johonkin suuntaan). Nuoriso ei tätä voi ymmärtää eikä koulumme ole sitä heille tuonut koska more-of-the-same vallitsee rahan ideologiassa joiden niittäjät eivät edes asu Suomessa tai sitten vain marginaalisesti.
Mutta velat on maksettava, uusi konstruktio on haettava ja sitä pitäisi nyt Persujen jälkeen ymmärtää myös huomata muissa puolueissa. Sossareilla on erityisen paljon opittavaa koska typerä idealismi johonkin yhteiseen me-henkeen on vaikea enää uskoa koska korkea elintaso on aina lähtökohta tälle sukupolvelle, ei siis enää suuri saavutus.
Nolla on siis noussut piirun verran - ja tästä alkaa väärä Babel jota pitäisi degrowth-ihanteilla saada takaisin oikeaan origoon.
för 12 minuter sedan · Gilla
Chris Kylander: Tämä käännös on se puuttuva extentio josta yritin kirjoittaa artikkelin Aikuiskasvatus-lehteen mutta ei sielläkään haluttu olla oikeita tai vastuullisia. Kaikki juoksi - kuin parvi jokaiseen suuntaan...se vasta outoa oli.
Extentio on siis maadotus, oikea origo, gravitaatio ja paino
Extensio on ympärysmitta, laajuus tai määrä
Mutta nykyään on vain (!) extensio - minne meni tuo paino?
Se meni sinne minne valokin: pimeään. Ja kuka sen sinne laittoi? Niin, se onkin tuhannen taalan kysymys mutta uskon ,ettei ollut kristitty alue lainkaan.
tässä laitoin copypaste jonka kirjoitin filosofille ja sitten saman kirkolle:
Kun Suomi 1809 sai nykyisen stoorinsa (mistä Suomi piti tehdä) niin merkityskenttää sovittiin sekä Englannista että Venäjältä eli Ruotsin kautta ja avulla. Tästä on vaikka kuinka paljon historiankirjoitusta, joita tänä vuonna on avattu eri foorumeissa. Suomi on siis kehitetty, keksitty ja konstruoitu. Joku tiesi, satsasi ja halusi ROI eli omien rahojen lisäystä. Saatiin itsenäisyytemme ja siinä Snellmania voidaan paljon kiittää vaikka Mannerheimiä yleensä ylistetään: mutta Mannerheimin kytkökset mm Sveitsiin on tietyt eli kenties myös sovitut. Piti saada sankareita, eli niitä joita piti ihailla kuten ruotsin kuningasta on bruukattu ihailla enkä sano, että on väärä strartegia koska Folkhem on pyörinyt hyvin ja kansa on eittämättä sekä kaunis, rikas ja hyvin käyttäytyvä. On siis oikea mielikuva ja esikuva - en sano sitä - mutta Suomen osalta meidän esikuva on ollut armeijassa liikaa koska sotasankaruus, armeijan johtajuusihanteet ja muutenkin miehinen ja joskus raaka/suora/linearinen ihanne on mennyt paremmin kuin uskoisikaan (PISA jne) eli onnistuu luomaan jotain uutta ajattelua aika pian. Se on luonut mm Nokian eli paljon teknistä suoritumista ja kollaboraatiota lyhyeen aikaan. Mutta sitten tuohon väittämääsi: Hyvinvointia voitiin kaavailla ja ylläpitää lainarahoilla ja kannattamattoman puu/paperiteollisuuden kautta joka silti sai devalvaatioiden kautta uutta onnistumista koko ajan suhteessa Sveitsiin jälleen ja tämä kertoo sen, että sana hyvinvointi on vain aina kun elinkaari on menossa ylös - ei välttämättä enää helppo saavuttaa kun oma looginen, ei-linearinen ja oikeudenmukainen valtio pitäisi ylläpitää jotain joka ei enää ole suorassa suhteessa kurjuuteen (ei ole enää niitä yhteisiä isoja tarinoita miksi pitää tehdä yhteisesti työtä johonkin suuntaan).
Nuoriso ei tätä voi ymmärtää eikä koulumme ole sitä heille tuonut koska more-of-the-same vallitsee rahan ideologiassa joiden niittäjät eivät edes asu Suomessa tai sitten vain marginaalisesti.
Mutta velat on maksettava, uusi konstruktio on haettava ja sitä pitäisi nyt Persujen jälkeen ymmärtää myös huomata muissa puolueissa. Sossareilla on erityisen paljon opittavaa koska typerä idealismi johonkin yhteiseen me-henkeen on vaikea enää uskoa koska korkea elintaso on aina lähtökohta tälle sukupolvelle, ei siis enää suuri saavutus.
Nolla on siis noussut piirun verran - ja tästä alkaa väärä Babel jota pitäisi degrowth-ihanteilla saada takaisin oikeaan origoon.
för 12 minuter sedan · Gilla
Chris Kylander: Tämä käännös on se puuttuva extentio josta yritin kirjoittaa artikkelin Aikuiskasvatus-lehteen mutta ei sielläkään haluttu olla oikeita tai vastuullisia. Kaikki juoksi - kuin parvi jokaiseen suuntaan...se vasta outoa oli.
Extentio on siis maadotus, oikea origo, gravitaatio ja paino
Extensio on ympärysmitta, laajuus tai määrä
Mutta nykyään on vain (!) extensio - minne meni tuo paino?
Se meni sinne minne valokin: pimeään. Ja kuka sen sinne laittoi? Niin, se onkin tuhannen taalan kysymys mutta uskon ,ettei ollut kristitty alue lainkaan.
Suomalaiset tekee töitä varmaan eniten ja tehokaaimmin maailmassa. Tulevaisuuden yhteiskunta ei tarvitse välttämättä työtä kun kelakin jää eläkkeelle kansalaispalkan takia. Miksi näemme vapaan ihmisen ONGELMANA
mille . .yhteiskuntarauha persutuu. rahanpuuttelle. siis puutteelle. näin näin ei ei saisikaan.
Post a Comment