January 5, 2009

Mankeli ja Kissanainen - kaksi synopsista hulluuteen

Kuvassa vagina dentata ilman burkhaa - ja burkhalla.

Kirjoitettu muka kommentiksi Mummon päreeseen Verkon takaa.
*
Jotain kaunista haluaisin taas sinulle sanoa Mummo. Ihana teksti. Yhdyn Annikkiin - - tässä asiassa.

Sinä olet todellisempi kuin (jopa] minä. Mutta olenkohan vain kateellinen? Jos olen, niin siihen löytyy täysi syy. Positiivinen ja hyväntahtoinen syy. Voiko sellaista kateutta olla olemassa?

Huom! - et toki ole ainut naiskirjoittaja, jolle olen tällä tavoin kateellinen, mutta sieltä kateutta herättävimmästä päästä kyllä.

Miehet (olkoon vaikka Tapsa P ja Vaari poikkeuksia - joskus jopa penseä Kemppinen) eivät ainakaan blogimaailmassa osaa/halua yleensä kirjoittaa elämästä ja ihmisistä - aikuisista ja lapsista - näin koskettavasti muttei kuitenkaan tylsän analyyttisesti tai liian paatoksellisesti (kuten minä).

Olen tosin siinä mielessä naivin lapsellinen 'viettelijä', että haluaisin saada sinut(kin) nauramaan tai itkemään. Kuin se pikku poika (5v.), joka sai äidin, isän, sukulaistädit ja enon nauramaan.

Mutta sinua on aika vaikea naurattaa - ja silti et ole ainakaan kovin pahasti tosikko.

Taidat olla maailman suloisin mankeli. Oikea vagina dentata. Mun sormet jäi jo sun väliin. Sattuu. Pipi.

Etsin sinulle kaipaamasi burkhan. Löytyisiköhän sellaisia Ala- tai Ylä-Malmin torilta? Sinusta tulisi maailman ainoa kävelevä mankeli, joka käyttää burkhaa. Kuljettaisin sinua ympäri Malmia kehuen:

Tiedätteks te äijät, että mulla on tässä maailman paras hampailla varustettu mankeli.

Ja ne äijät olisivat aivan helvetin kateellisia. Vähän jo puukkoa väläyteltäisiin. Mutta me ajaisimme taksilla hotelli Inter-Contitentaliin ja eläisimme reteesti. Portierille antasimme tiedot: Räsänen ja Mankeli.

Asuisimme morsiussviitissä. Käyttäisimme ecstasya ja kävisimme muutaman kerran Kaukametsässä eli siellä Taivaan maassa kyläilemässä. Siellä Pilvessä.
*
Hmm. Nyt lienee vapaaehtoisesti syytä lopettaa mieli(ku)vituksen lento (pariksi minuutiksi).

Ajattelin piruuttani ensin kirjoittaa tästä burkhastasi uuden 'Tarpeettoman osan' kirjoituskilpailuumme, mutta kuten jo aiemmin perustelin, ei anonymiteetti pysty minun hulluuttani kätkemään.

Joten se siitä - vaikka hieman kyllä kihisyttäisi vääntäytyä johonkin käsittämättömään rooliin ja ladata tulemaan 'Malmisarjaan' jatkoa otsikolla: 'Elämäni kissanaisena'.

Siitähän ei mua tunnistaa voi kenkään.

Hitto - 'Elämäni kissanaisena' on loistava idea! Taidan nimittäin olla sisimmältäni hiukan naismainen. Hmm x 6. Kukahan olis Batman? - - Vaari? - - Ja sinä Mummo - sinä olet Robin?

Alkusynopsis:
Kissanainen yrittää Malmitalon kahviossa (ns. suuri näyttämö) iskeä Batmanin, mutta päätyykin (koska himon kohtalot ovat tuntemattomia) Robinin kanssa pienelle näyttämölle muhinoimaan.

Pieni näyttämö - kuten hyvin jo tiedetään - on Malmitalon inva-wc - tuo klassisen kiihkeiden kohtausten tunnelmallisen tuoksuva n(t)urkkateatteri - näyttämökolo - joskaan ei vailla verta.

(to be or not to be continued)
*
http://eijatellervo.blogspot.com/2005/06/vagina-dentata.html
http://www.healthcentral.com/drdean/408/13198.html

11 comments:

Mummo Muu said...

Rauno,
kyllä sinä saat minut nauramaan, useinkin. Mutta en ole kiinnostunut naurusta. En etsi ihmisistä hauskuutta. Hauskuus on vain semmoista pintaviettelyä. Kaikkein hauskimmat miehet yrittävät heti kohta jo kuolla. Se vetää minua enemmän kuin nauru. Surutaloissa kehottaa Raamattukin käymään.

Minä en juuri harrasta ihmissuhteiden analysointia niin kuin monet naiset tekevät. Se on minusta hermostuttavaa; olen huono käyttämään kieltä niin. Sinä olet siinä asiassa nainen, joskin analysoit ihmismieltä paljon paremmin kuin useimmat muut naiset. Mutta sellaiseen kieleen minulla ei ole vastattavaa.

Kuitenkin: Monesti olen sinusta kauhean huolestunut, ahdistunutkin. Jos se kelpaa sinulle itkuksi, sitten minä itken.

Homo Garrulus said...

Minua kiinnostaa tietää miten Batmanille kävi.

Rauno Rasanen said...

Mummo kirjoitti:

'Kuitenkin: Monesti olen sinusta kauhean huolestunut, ahdistunutkin. Jos se kelpaa sinulle itkuksi, sitten minä itken.'

*
Sinä itket minun ahdistustani. Uhhuh.

Olet uskomattoman syvästi (jotkut puhuvat liian teknisesti empatiasta) vaistonnut olemukseni syvän depressiivisyyden ja emotionaalisen ambivalenssin.

Minä olen sisimmältäni surullinen, vakava ja epätasapainoinen ihminen. Kuten osittain kai luultavasti sinäkin epätasapainoa ymmärtääkseni lukuunottamatta.

Hauskuus ja seksuaalinen provokaatio on pelkkä naamioni. Kuoleman naamio. Kuten Sokrateella, Kierkegaardilla - jopa Nietzschellä - myös Heideggerilla, Camus'lla ja Mishimalla.

Olet varmaankin lukenut Henry Millerin 'Hymy tikkaiden juurella'. Ehkä löydämme juuri sieltä toisemme Augusten hahmossa: Meri, Sinä ja minä.

Rauno Rasanen said...

HG kirjoitti:

'Minua kiinnostaa tietää miten Batmanille kävi.'

Batman alkoi kiertää maapalloa avaruussukkulassaan yrittäen iskeä ohikiitäviä meteoriitteja iltapäiväkahviseurakseen, jos vain kiinni sai.

Ja kyllä hän sai. Vaarihan sitäpaitsi on Supermies luonnostaan jos kuka.

Homo Garrulus said...

Arvasin sen, mutta yhdistin sitä pervoa toiseen nikiin myös. Hänen rakkautensa siirrot olivat niin nopeita, ettei voinut olla kuin supermies itse: nyt on IInes rauhassa joten uudet meteoriitit ovat kahviseuran kiinnostuksena. Minua kiinnostaa nämä naamariin pukeutuneet ihmiset: mistä päin universumia saisi jutella lepakon kanssa vai onnistuuko se vain yöllä (kuuluuko Hän yöväenpuolueeseen?)

Rauno Rasanen said...

HG

Yöväenpuole - hehheh! Miten olis Uusi Uljas TPSL - Darling? Pitää vain kaivaa Emil Skog ensin haudastaan zombieilemaan.

You understand my hint, of course.

Homo Garrulus said...

Minun dystopia sen kun lisääntyy kuules RR.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uljas_uusi_maailma

Anonymous said...

mietin suomalaiset miehet taitaa vihata
naisia va

Homo Garrulus said...

Ad anonyymi: suomalaisella miehellä on niin huono itsetunto ja omatunnonarvo (oma=heimon yhteinen) etteivät osaa seistä aidosti minkään takana vaan mieliskelevät ja nieleskelevät milloin missäkin vaikka heillä olisi tietoakin. Ovat siis heikkoja miehinä vaikka ovat androgyyneinä osaavia. Tai sitten ovat kollektiivisesti ryhmäelukoita ja siittävät naaraita silloin kun eivät syö.

Mutta mies sillä lailla kuten Jumala sen ehkä tarkoitti (tai ainakin Platon ja Rousseau vaikka ovat eri puolella romanttista aitaa) niin miehiä ei näillä main juuri ole näkynyt. Vaatii ehkä pari sotaa, pari kasvukautta ja pari menestysaikaa ennenkuin geenit ovat siinä kunnossa.

Onpa raakaa tekstiä: se on silti sitä samaa mitä hekin käyttävät kun naisten ruumiinosia arvuuttavat ääneen ja laskevat leikkiä. Munattomia hyvä anonyymi. Ilmeisesti munattomia vaikka filosofiansa osaavat ulkoa (sitä mitenkään tajuamatta eli elämä jää heille ikäänkuin kaiken ulkopuolelle; ovat teatterissa koko ajan - eivät siis mene kotiin ikinä).

Anonymous said...

Kyllä jotain muuta kun munattomutta, vaikka sen niinkin voi kuvata..naisestahan munattomuus riippuu. ei yksikään mies hyvän naisen kanssa ole Munaton -henkisestikään, tai vaikka sitten homomiehen kanssa, jolla on sisällä elävä nainen


joka antaa avaimen

Rauno Rasanen said...

nikson

'naisestahan munattomuus riippuu. ei yksikään mies hyvän naisen kanssa ole Munaton -henkisestikään, tai vaikka sitten homomiehen kanssa, jolla on sisällä elävä nainen

joka antaa avaimen'

*
Kiitti nixon. Vähä myöhässä mä homo reagoin - mut asiaa pakiset kuomaseni...