January 11, 2009

Treffit Kuoleman kanssa

Kielimafia pohtii sanajärjestyksiä ja ilmaisun metaforisuuden sekä luontevuuden yhdistämistä - 12.1.
*
Kuolemasta ja Kuoleman rakastamisesta
*
Hiljaa - aivan hiljaa - minä katoan pois tästä maailmasta.

Hiljaa - aivan hiljaa - minä liukenen ikuisuuden kaikkivaltiaaseen syliin. Pois kaikesta tuskasta ja intohimosta, pois ikävästä ja kaipauksesta - kohti kuoleman hellyyttä, joka armahtaa minut eikä tuomitse - joka on kuin äidin turvallinen käsi ja isän vahva ote.

Hiljaa - aivan hiljaa - olen matkalla maan syvyyteen, mullan pehmeyteen ja sen uudeksi synnyttävään kaiken ikuiseen paluuseen.

Tiedän, että kuolema on armoa - ainutta armoa, joka minulle on suotu.

Mutta ehkä kuolema on vielä enemmän - vielä paljon suurempi armo kuin kenenkään yksityinen tie. Ehkä kuolema on sekä ensimmäinen että viimeisin pelastus, minkä todellisuus koskaan voi kenellekään suoda.

Miksi siis olisin enää levoton? Miksi sydämeni enää kaipaisikaan toista ihmistä - ystävää tai rakastettua, koska kaikkein suurin odottaa minua - joka hetki yhä lähemmäksi tullen ja kutsuen minua luokseen kuin toveriaan, joka on minulle alusta lähtien annettu, jotta kestäisin tämän elämän, koska tiedän, ettei sitä voi heittää hukkaan - en edes minä - äärimmäinen nihilisti.

Kääri minut siis lämpimään huopaan, vie minut pois ja anna minulle ikuinen tyyneys ja mielen tasapaino.

Sillä minä rakastan sinua - Kuolema - niinkuin sinäkin minua. Me kaksi, jotka kohtasimme jo silloin, kun parkaisin tuskasta ensimmäisen kerran tänne maailmaan joutuessani.

Pyhä sinä olet - Kuolema, joka annat minulle ikuisen elämän.

Hiljaa - aivan hiljaa - minä sulan pois - valun valtamereen ja aavikon hiekanjyvien miljardeihin. Ja sitten kun minua ei enää ole - olen enemmän kuin koskaan!

Olen Maailmankaikkeus yhdessä ainoassa kaaoksen triljoonasosassa, jota yksikään ihminen - ei edes fyysikko - pysty mittaamaan, todistamaan tai edes ymmärtämään!

Minut voi enää vain kuvitella, sillä olen muuttunut osaksi ajatuksen mytologista todellisuutta.

25 comments:

Homo Garrulus said...

joojoo, c'mon, ennen sitä on paljon hauskaa
;)

Anonymous said...

täydellinen
ähäkutti phyysikolleko? minä tiedän kuinka kaunis ja ...se on.

Anonymous said...

Rauno,
otapas nyt keinultasi liikavauhti pois. Venyttelet esim. niitä... mitä ne on... "nuoria".
Ps. Anna silti kiikun liikkua!

Homo Garrulus said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Amatööribiologina luin että siilin sydän lyö 1-2 kertaa minuutissa kun se on talviunella. Kadehdittavaa! (Jos osaisin kadehtia. Mutta kun en osaa. Osaan vain ikävöidä.)

Rauno Rasanen said...

mikis

Kiitti neuvosta.

Taidan siis lähteä joko teatterilavalle esiintymään tai psykiatriseen hoitoon - tai sitten molempiin.

Hah!

Epäilihän joku nimetön sähköpostikusipääkin minua sairaaksi pari kuukautta sitten.

Oli poloinen 'itseään suojellakseen' sulkenut vastauslinjansa.

Raukka. Sellaisia miehiä minä halveksun kuolemaani asti!

Ylipäätään sellaisia pikkulahjakkaita, mukafiksuja ihmisiä, jotka toimivat toistensa toimeksiannosta kummankin pelätessä kohdata minua silmästä silmään!

Pelkurit! Kiusaajat. Salamyhkäiset takanapuhujat ja mustasukkaiset kateuden riivaamat pikku paskiaiset, joille pelosta on tullut toinen luonto ja kostosta toinen elämä.

Menkää itse supportiiviseen terapiaan, koska olette sisimmältänne paitsi meuroottisen voimattomia nynnyjä myös kaunaisia kuoleman lintuja.

*
(Muistutan mikis vielä, että edellinen vuodatus EI kohdistunut sinuun, jolla on erinomainen huumorintaju sekä oivaltava älli - vaikken tiedäkään kuka olet.)

Homo Garrulus said...

http://www.youtube.com/watch?v=L5_YdObtUnY&feature=related


ps. mikis on ahma - sellainen tumma terävähampainen pohjoisessa elävä vikkelä ja nokkela minkkiä suurempi eläin

Homo Garrulus said...

Juice Leskinen teki enkelin eteiseen
- älä sinä sentään. Elämä kääntyy tällä hetkellä ja sinunkin pää joutuu siihen sekamelskaan sillä kaikki johtajat joutuvat ensin menemään siihen. Sen jälkeen se hoituu pedagogisesti satojen vuosien aikana missä yhtä suuri vaara on, että kuten nytkin, avainten haltijat jatkavat omaa typerää ja naurettavaa kuorolauluaan holveissaan. Siinä on teatteria kerrakseen.

Kyse on myös siitä, että porukka, jolle sota on ollut ohimoissa (kielen syntaktisuus on ohimossa vaikka analyysi on otsalohon takana) tulee olemaan sinua (ja minua) vaikeampi tajuta yhtään mitään koska heille se on pään struktuuria kuten fundamentalisteillakin on tänä päivänä kränäily ja yksipiippuinen itsemurhaihailu. Menee päähän, skeemoihin ja kasvaa kiinni ohimoihin joka on se paskin juttu. Tässä olisi Darwin kakkoselle sitten mietittävää.

Rukoile hanibeibi. Nyt lopetetaan teatterit ja rukoillaan. Deep down there: tule meille viidestoista yö.

Homo Garrulus said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Rauno, Rauno !

Pelkään, että Sinulla on enemmän sanottavaa mitä kestät.
Tai Sinä tietysti kestät mutta kestämmekö me?

Jätä - herran jumala - jotain tulevillekin polville"...

Ps. HG on... hitsi! oikeassa. Minä olen Lappiin eksynyt Hilleri.

Homo Garrulus said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

HG, rakastan ajatuksiasi.

Homo Garrulus said...

:)
päivän paras gessi - nyt olis aika vaikkaa keittää perunat..

Homo Garrulus said...

Mutta miksi populistisen tieteen kunnia annettiin toiselle? Minähän sitä olen harrastanut amatöörinä mutta täysin oppineena. Ei tämä osaaminen tule taivaasta vaan kirjoista mutta en konstaile sen kertomisessa. Silti OLEN sitä mitä olen; osaava. Olen lukenut yhtämittaa parikyt vuotta ja omat helvetin paineet näytti loput.

Anonymous said...

Raunolle !

"Pelkään, että Sinulla on enemmän sanottavaa mitä kestät.
Tai Sinä tietysti kestät mutta kestämmekö me?"

Tarkoitan - ja tää ei ole vitsi - että juuri Sinulta olen oppinut kamalasti asioita. Ja pelkään, oikeasti, ettet pahoinpitelisi itseäsi!

Ps. HG:lle lähettäisin nyt lentosuukon mutta kun mulla on huuliherpes, niin en.

Homo Garrulus said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Minä ainakin pidän sinusta homo garrulus. Ajatuksistasi.

Homo Garrulus said...

Minä pidän Hän'stä koska saa minut nauramaan jne ja sävel on tutu eiku tutttuduttuduu ja sit pidän Oikeesti koska se on oikeasti ja sitten vaikkapa Stadin kundista ja Malmstensta.

Ja sitten pidän isästäni siitä superkahjosta Emil Skog höppänän höynähtäneestä. Hänkin on stadin kundi ja faija on ja tutudutuduu on stadissa ja Vanhan kellarissa istumme ja parannamme maailmaa - me and my fellows. Minun uusi kaveriporukka.

Homo Garrulus said...

Hitto tästä tulisi pian hyvä leffa Woodylle. Me and my fellows from here and there. Ja se ei kuulunut kässäriin.
:) eikä paljon muutakaan - ne tuli ns. bakteerilauman tuomana koska paine oli oikea ja lämpötila suotuisa. Pang, siihen tuli hän spåraan ja sen pituinen se. Iines tuli ja otti. Oli paremmat tissit: minulla katsoo alaspäin, ellen laita stoppinkia tai botoxia.

Homo Garrulus said...

Entäs jos laittaisin, pidin mekkoakin eilen: tunsin itseni aika hyväksi. Taidan luopua näistä tirolilaisroippeista pian ja siirtyä naisten osastolle. Mitäs sanot Iines? En myöskään aio nousta raitiovaunujen katolle ja repiä sähköjä alas. Olen nimittäin käyttäytymistieteen maisteri: oikein maisteri: minä ja Ppavoe. Ppavoe ja minä olemme kuin kalat vedessä, siihen pitää olla maisteri nääs. Myös På Porilaisvis.

Mutta kalaa vailla on veteni - sukkahousuja voi kuulemma käyttää onkenaan, sitä et ole Räsänen hokannutkaan. Punttiin kala kerralla ja toinen toimii kaulaliinana kun tuulee.

Anonymous said...

Ethän revi trollikoitakaan! Älä niitä. Talvisin ne sylkee sähköä.

dudivie said...

kuolema voisi olla hyppy pois tästä yhteiskunnasta

Anonymous said...

Jyväskylä on etelän kaupunki, ei siellä mitään pohjoisen ahmoja ole. Susia vaan.

Homo Garrulus said...

Mikiskö Jyväsh'stä? Niitä poikia sieltäpäin, joiden huumori on raikas kun kevätpuro ja silmät harottaa jos sanoo jotain kaunista. Muuten ovat maailman hauskempia.

Anonymous said...

Henry,
muistatko kun istuit siskosi kanssa rappukäytävässä, portaitten alla, ja minä toin teille karkkia?

Sitten aloita pelata shakkia.