Yläkuvassa rituaalia parhaimmillaan. - - Keskellä Suomi lähtee nousuun kokoomuslapsen positiivisella ponnistelulla. - - Kuvan Churchill on väärässä, sillä pessimistiset maailman- ja ihmistenvihaajat ovat aktiivisia ihmisiä, jotka saavat 'käyttövoimaa' juuri negatiivisuudestaan [mikä ei ole sama asia kuin kaikesta valittaminen].
.
Osa I on kommentti Kemppisen päreeseen Perko ja
Kaartin seitsikko. Osa II on positiivisen vitutuksen ja sitä markkinoivan Humble
Gay Walrus-yritykseni mainos.
.
I
Kemppisen isäsuhde on ajoittain mietityttänyt
minua, koska se vaikuttaa olevan niin perin erilainen kuin minulla johtuen
lähinnä isäni varhaisesta kuolemasta. Minulle jäi pysyvä depressiivinen trauma
sekä isästä että läheisestä enostani, joka täräytti aivonsa pihalle kolme kuukautta ennen
isän kuolemaa.
.
Kemppiselle sen sijaan on tainnut jäädä yli
90:ksi eläneestä superaktiivisesta isästään jonkinlainen palvontafiksaatio. Entä
sitten? Jos tuo fiksaatio saa niin komioita piirteitä kuin, mitä tässäkin
Kemppisen kirjoituksessa [Perko ja Kaartin seitsikko] on annettu ilmi,
niin sitähän voisi hyvällä syyllä nimittää jo tyylilajiksi.
.
.
Vaikka tyyli T. S. Eliotin mukaan onkin lopulta
hyödytön käsite, niin yhä silti tyyli [ei niinkään muoti] on jotain merkillistä
‘emergenssiä’, jossa yksilön autenttinen mentaliteetti [luonnefiksaatio] ilmenee
jos on ilmetäkseen. Tyyliä me tuotamme, vaikkemme tahtoisi tai siihen pyrkisi ja
tyylin kautta meitä ymmärretään tai väärin käsitetään, moititaan tai kehutaan.
.
Tyyli on kuin tietoisuus ajatuksena. Kukaan ei
tiedä missä se lopulta sijaitsee, mutta kukaan ei voi myöskään kieltää, etteikö
se olisi olemassa. Eivät edes dadaistit tai CERNin ‘orjat’, joilla tyylin ja
persoonallisuuden välinen kytkös on katkaistu ja koodattu joko nonsense’ksi tai
numeroiksi. Mutta dadaistit ja CERNin palvojatkaan eivät ole tyylittömiä
ainakaan siinä määrin kuin he ovat luovia. Tyylittömiä ovat vain tylsät, typerät,
teennäiset ja tekopyhät.
.
Niinpä suhtaudun Kemppisen tyylikkääseen
‘isänpalvontarituaaliin’ positiivisella mielellä. Ehkä haluan sen eri
‘oireita’ seuraamalla muistella myös omaa isääni hiukan myönteisemmästä
kokemusperspektiivistä kuin minkä tyly kohtalo ja rahan korruptoiman maailman mieletön meno voisivat itsessään oikeuttaa.
.
II
1
Motto:
To be stupid, selfish, and have good health
are three requirements for happiness, though if stupidity is lacking, all is
lost. [Gustave Flaubert]
.
Olen oppinut Gustave Flaubert’n vihaisesta
melankoliasta enemmän positiivista ajattelua kuin Pekka Himasen globaalista facebook-etiikasta ikinä.
.
2
Tarkemmin määrittelemätön media toistaa loputtomiin, että positiivisella ajattelulla on hyviä seurausvaikutuksia
- myös markkinatalouteen, talouskasvuun ja bruttokansantuotteeseen, joista tullut
nykymaailman suurimpia ja vaativimpia isähahmoja, joten en toki haluaisi
pessimististä kapinamieltä lietsomalla olla edesauttamassa ja aiheuttamassa Suomen vajoamista
pitkäaikaiseen taloustaantumaan.
.
Ehkä minäkin ryhdyn yrittäjäksi. Alan myydä
‘Ole iloisesti positiivinen vaikka kuinka vituttaa’-tarroja. 20
euroa/kpl. 10 kappaletta 8:n hinnalla. Kesto-ostajalle tukkualennus ja
suurimmille ostajille bonuslisä. Kirjaudu sinäkin jo tänään Humble Gay
Walrus-sivustolleni. Se on vastaveto Angry Birds’n ilkeälle [joskin
yllättävän? suositulle] negativismille. Kauppa käy kohta kuin siimaa. Huomenna
laajennetaan yritys-organisaatiota. Ylihuomenna mennään pörssiin. Ja niin lähti
Suomi nousuun, kun se alkoi ajatella positiivisesti.
.
Studio: Porilaisten marssi!
.
Studio: Porilaisten marssi!
.
3
PLAY AGAIN: - - Ostakaa nyt ‘Positiivinen
vitutus’-tarroja! 10 kappaletta 8:n hinnalla! Kesto-ostajalle tukkualennus!
Parhaimmille ostajille bonuslisä! Kirjoittaudu Humble Gay Walrus-osakkaaksi
sadan [100] tarran aloitussummalla. Ensi viikolla ensimmäinen osakeanti. Varmat
voitot odottavat sinua. Nyt Suomi nousuun!
*
http://www.savukeidas.com/melender
[Flaubertin ‘mentaalinen‘ perillinen, Tommi Melender, kirjoittaa parasta
suomalaista esseistiikkaa tällä hetkellä]
No comments:
Post a Comment