July 3, 2013

Toive-Päre



.
Praktisen evoluutio-seksologian ja luonnollisten lisääntymis-uskontojen maisteri Kalle Tarwisen toivelevy: Carola ja Kielletyt leikit/Förbjuden lek [1966].
*
Kielletyt Leikit

Suom. San. Saukki säv. Trad.
Esitt. Carola Standertskjöld

Ei ole lupaa sun kättäs mun pyytää
tein tuulelle tupaa, nyt tuuli mua hyytää
Kun nään unen ihanan, rakastan
se vain leikki on luvaton

Ei ole lupaa mun onneen sua johtaa
en sateenkaaren näin päätä mä kohtaa
Kun saan tiellä unien nähdä sen
se vain leikki on luvaton

Toiselle kuuluvan sun kaikki tietää
Toiselle onnen kun suot saatan sietää
kun saan ees salaa sun leikkiin kiellettyyn
oot osa untani mun

Ei ole lupaa mun toivoa mitään
vaan vaikka kuljen nyt länteen ja itään
mun uneeni jokaiseen otan sun
se vain leikki on luvaton

Toiselle kuuluvan sun kaikki tietää
Toiselle onnen kun suot saatan sietää
kun saan ees salaa sun leikkiin kiellettyyn
oot osa untani mun

Ei ole lupaa mun toivoa mitään
vaan vaikka kuljen nyt länteen ja itään
mun uneeni jokaiseen otan sun
se vain leikki on luvaton
se vain leikki on luvaton

*

No comments: