Homma-foorumin kauhukuva. Iloinen mutiais-perhe kaikkine
sukulaisineen lähdössä kohti pohjoista viettämään makeaa elämää Suomen valtion
verovaroilla.
*
[....] Jos Homma-foorumia on uskominen,
pakolaiset tulevat tänne huvikseen ja vilunkipeliä silmälläpitäen. Heitä ei aja
kylmään Pohjolaan vaino saati etninen vihanpito vaan silkka ahneus ja erilaiset
salakähmäiset suunnitelmat kantaväestön terrorisoimiseksi. Lempeät ja hövelit
suomalaisethan tunnetusti ottavat avosylin vastaan ja paijaavat hengiltä kenet
tahansa käsiin saamansa vinkuintiaanin. Viekas turvapaikanhakija nauttii jo
etukäteen ajatuksesta, että saa majoittua piikkilanka-aidalla suojeltuun
vastaanottokeskukseen määräämättömäksi ajaksi, vailla tietoa tulevaisuudesta.
Siellä kelpaa lekotella, syödä banaania bambumatolla ja naureskella kantaväestön
hyväuskoisuudelle sillä aikaa, kun umpihumaanit valtion virkamiehet lyövät
sokeina leimaa väärennettyyn passiin. Ja kohta on koko suku täällä sadetanssia
tanssimassa ja uhrivuohta kalttaamassa taloyhtiön kokolattiamatolla. Niin, tämä
on todellisuus, mikäli on Homma-foorumiin uskominen, ja näistähän saa jatkuvasti
uutisista lukea. Tai saisi, jos media oikein ja vilpittömästi kertoisi
tapahtumista eikä vaikenisi kuoliaaksi näitä tulevaisuuden uhkakuvia.
[....]
*
Näin kirjoittaa Katja Kettu esseessään Muulla maalla
mustuma, joka on ehdoton suosikkini esseekokoelmassa: Mitä Jussi
Halla-aho tarkoittaa? Katja Ketun esseensä ensimmäisessä luvussa
määrittelemä käsitys eettisestä autonomismista on juuri sen tyyppinen moraalifilosofinen
lähtökohta, jonka allekirjoitan - en tosin ilman täydennyksiä ja tarkennuksia.
Saattaa jopa olla, että tulkitsen autonomismia käytännön tasolla hieman konservatiivisemmin ja peräti
institutionaalisemmin kuin Kettu.
.
Toisaalta on sanottava, että vaikka hyväksynkin Jukka
Mallisen omassa esseessään esittämän käsityksen kulttuurisesta kehityksestä
jatkuvana ympäröivien vaikutteiden omaksumisena ja siten monimuotoistumisena, en
ihan tuosta vain hyväksy Mallisen yhteiskunnallista laissez
faire-arvoliberalismia. Vahva arvotraditio kun ei ole
mikään degeneraation ellei peräti dementian oire vaan yhteisöä koossa pitävä
voima. Kristinuskon tiukka kirkollinen yhteisöllisyys tarjosi aikoinaan
sellaisen tradition Rooman polyteististen ‘pintaliitäjien ja roolipelaajien’
maailmalle ja valloitti lopulta koko kulttuurin. Juuri tällaista vahvaa
arvotraditiota meidän mamu-kriittiset konservatiivi-nationalistimme eniten
kaipaavat - samalla, kun he sitä myös islamin taholta eniten pelkäävät.
.
Maahanmuuttaja-kriitikoiden joukosta löytyy [joskus]
ihan aidosti järkeviä ja syvästi sivistyneitäkin ihmisiä. Ei siis ole
välttämättä mikään yllätys, että Katja Ketun jälkeen toinen suosikkini po.
kirjassa on Timo Hännikäinen [näissä kahdessa valinnassa lienee taas
pureskeltavaa niille, jotka pitävät minua peräti epäloogisena ihmisenä].
*
2 comments:
hei how is it. kylla monimaailmallisuus kuuluu asiaan
Olkiukko tuli taas möyhennettyä kunnolla, hyvä!
Post a Comment