April 8, 2013

Paljastuksia somaleitten makeasta elämästä Suomessa

Homma-foorumin kauhukuva. Iloinen mutiais-perhe kaikkine sukulaisineen lähdössä kohti pohjoista viettämään makeaa elämää Suomen valtion verovaroilla.
*
[....] Jos Homma-foorumia on uskominen, pakolaiset tulevat tänne huvikseen ja vilunkipeliä silmälläpitäen. Heitä ei aja kylmään Pohjolaan vaino saati etninen vihanpito vaan silkka ahneus ja erilaiset salakähmäiset suunnitelmat kantaväestön terrorisoimiseksi. Lempeät ja hövelit suomalaisethan tunnetusti ottavat avosylin vastaan ja paijaavat hengiltä kenet tahansa käsiin saamansa vinkuintiaanin. Viekas turvapaikanhakija nauttii jo etukäteen ajatuksesta, että saa majoittua piikkilanka-aidalla suojeltuun vastaanottokeskukseen määräämättömäksi ajaksi, vailla tietoa tulevaisuudesta. Siellä kelpaa lekotella, syödä banaania bambumatolla ja naureskella kantaväestön hyväuskoisuudelle sillä aikaa, kun umpihumaanit valtion virkamiehet lyövät sokeina leimaa väärennettyyn passiin. Ja kohta on koko suku täällä sadetanssia tanssimassa ja uhrivuohta kalttaamassa taloyhtiön kokolattiamatolla. Niin, tämä on todellisuus, mikäli on Homma-foorumiin uskominen, ja näistähän saa jatkuvasti uutisista lukea. Tai saisi, jos media oikein ja vilpittömästi kertoisi tapahtumista eikä vaikenisi kuoliaaksi näitä tulevaisuuden uhkakuvia. [....]
*
Näin kirjoittaa Katja Kettu esseessään Muulla maalla mustuma, joka on ehdoton suosikkini esseekokoelmassa: Mitä Jussi Halla-aho tarkoittaa? Katja Ketun esseensä ensimmäisessä luvussa määrittelemä käsitys eettisestä autonomismista on juuri sen tyyppinen moraalifilosofinen lähtökohta, jonka allekirjoitan - en tosin ilman täydennyksiä ja tarkennuksia. Saattaa jopa olla, että tulkitsen autonomismia käytännön tasolla hieman konservatiivisemmin ja peräti institutionaalisemmin kuin Kettu. 
.
Toisaalta on sanottava, että vaikka hyväksynkin Jukka Mallisen omassa esseessään esittämän käsityksen kulttuurisesta kehityksestä jatkuvana ympäröivien vaikutteiden omaksumisena ja siten monimuotoistumisena, en ihan tuosta vain hyväksy Mallisen yhteiskunnallista laissez faire-arvoliberalismia. Vahva arvotraditio kun ei ole mikään degeneraation ellei peräti dementian oire vaan yhteisöä koossa pitävä voima. Kristinuskon tiukka kirkollinen yhteisöllisyys tarjosi aikoinaan sellaisen tradition Rooman polyteististen ‘pintaliitäjien ja roolipelaajien’ maailmalle ja valloitti lopulta koko kulttuurin. Juuri tällaista vahvaa arvotraditiota meidän mamu-kriittiset konservatiivi-nationalistimme eniten kaipaavat - samalla, kun he sitä myös islamin taholta eniten pelkäävät. 
.
Maahanmuuttaja-kriitikoiden joukosta löytyy [joskus] ihan aidosti järkeviä ja syvästi sivistyneitäkin ihmisiä. Ei siis ole välttämättä mikään yllätys, että Katja Ketun jälkeen toinen suosikkini po. kirjassa on Timo Hännikäinen [näissä kahdessa valinnassa lienee taas pureskeltavaa niille, jotka pitävät minua peräti epäloogisena ihmisenä].
*

2 comments:

dudivie said...

hei how is it. kylla monimaailmallisuus kuuluu asiaan

Anonymous said...

Olkiukko tuli taas möyhennettyä kunnolla, hyvä!