March 3, 2008

Kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti

Yksi kuva tosiaan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Oikeanpuoleisen tytön ilme ei kaipaa selittelyjä. Se puhuu kyllä puolestaan :)
###
Kommari tai mikään muukaan politrukki en ole koskaan ollut, kuten tiedätte, mutta esimerkiksi tätä laulua - Jos rakastat - minä ensin salaa rakastin, vaikka se olikin aikoinaan selvästi vähemmistökommunistien omima biisi.
Eli jos sitä diggaili - näin ajattelin ehkä hieman vainoharhaisesti ;), niin leima lämähti otsaan laakista, ja sitä leimaa minä - sitoutumaton vasemmistoanarkisti - en halunnut.
No - nyt ei tarvitse enää salailla.
(Anna Kuoppamäki laulaa)
*
(Tamperelainen teatteri Vanha Juko esittää)
*
Eräs äiti kertoo:
'Ja toinen on Chydeniuksen "jos rakastat...", josta tyttäreni kysyi: "miksi se ei anna sille sydäntään?" Mitenkäs se nyt...suurinpiirtein näin:
Jos rakastat

Jos rakastat kylmää kuuta,
esineitä, kirjojen kansia,
auton ovia, ihmisen kuorta,
en tule sinun kanssasi meren rantaan
enkä piirrä kuvaasi hiekkaan...
Jos rakastat ikkunoita,
hopeatuoppeja, soopeliturkkeja,
nahkaselkäistä vieraskirjaa,
minä hymyilen sinulle kadun poikki,
mutta en lähde kanssasi hienoon paikkaan
syömään hanhenrintaa.
Jos rakastat purjehtimista,
kaukomatkoja, Kanarian saarta,
pois sinä lähdet, ja minä pysyn täällä.
Ja muistelen sinua kaipaamatta,
aamua, jolloin tuuli puhalsi
hiuksissani, ja vei sinun kuvasi.
Jos rakastat seteleitä,
minä autan sinua luopumaan niistä
ja annan sinulle kaiken, minkä tahdot.
Mutta sydäntäni en anna...
Jos rakastat liikaa kirjoja,
minä kysyn sinulta, miten käy minun,
kun tunnet minut kannesta kanteen.
Ja juoneni lakkaavat kiinnostamasta
ja muistat ulkoa kaiken...
Jos rakastat pieniä tyttöjä,
pieniä tyttöjä, pieniä poikia,
koiria, mummoja, vanhojapiikoja,
salaattia ja sellerinjuurta,
lampaanpaistia, kevätaamuja,
kylmien asemien yksinäisiä miehiä,
minä tulen sinun kanssasi merenrantaan
ja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan
ja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan
ja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan
ja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan.
Sanat Matti Rossi

4 comments:

Anonymous said...

;)

Halkola oli kyllä lisäksi aika hyvännäköinenkin, eikö?

http://www.youtube.com/watch?v=6-6YxLDiZ4M

Anonymous said...

No joo, piti tutustua lisää aiheeseen
tai siis no...

http://www.youtube.com/watch?v=L_woJ2YgpTg&feature=related

henull
Satutko tietämään esittäjän? On nimittäin harvinaisen loistava värssy

Kukakohan se oli? :)

Anonymous said...

Ei siinä mitään siis, terveisiä vaan K.Korhosellekin

http://www.youtube.com/watch?v=sbvKs0mXxlw

Anonymous said...

mikä raunoa vaiaa