November 30, 2009

Identiteettiin tarvitaan: 1 purkki sinipunaista lateksia ja 2 purkkia Tikkurilan mustavalkoista pakkelia

Kuvassa rauhallinen kasari-goottiperhe Keski-Suomesta. - - Mutta missä luuraa Sofi?
*
Julkaistu alunperin kommenttina PeeÄR-miehen päreessä Sofi Oksanen.
*
Tervetuloa PeeÄR-Studioon Sofi Oksanen. Sinä olet kuulemma Tanskassa ollut sitä mieltä, että...

'Niin olen. Joo. Miähet on perseestä. Ninku jotkut naisetki. Mut gootit on mageita - - - . Blaa blaa blaa blaa jne. jne. Blaa blaa baa...

- Kesken ohjelman Sofi saa 'kohtauksen':

- - Hmph. Köh. Urgh. - Hei! - - Mun lapsuuden neuroosit alko taas raiskata mua! - - Hakekaa fasistit lisää pakkelia, ettei mun kulissi-imago luhistu tähän paikkaan. Mulla ei ole omaa identiteettiä. Mä oon vähän ninku Viro. - - Vittu! Mä alan viilteleen itseäni, jollen mä saa heti just nyt lisää huulipunaa, kittiä ja hormonitahnaa! - - Röökii kans kiitti. - - Mikäs telkkari tää oikeen on? Oottex te runkut muka toimittajia! - - Kuulit oikein urpo - - tuo sitä Tikkurilan mustavalkeeta pakkelia - - ja vaaleaa oksalakkaa...iso pullo. - Ja sinipunasta lateksia litran purkki. - - Nonnii - lähtihän se tiukuhousu äidin asialle - - mothers little helper. - Äly ei ollut nopee mut jalat onnex oli. - - Vittu mä tarviin just nyt mun päivittäisen lateksi-pakkeli-tötsyn. Pitäis vaan se pikkumopo kiirettä! Mun neuroosit iskee taas lujaa! - - Köh. Köh. Ymph. Ymph.'

Eh - kiitos Sofi - - eh - - haastattelusta. - - - (kuiskaus studiomanulle) Pane poikki. - - Mitä? Kummatkin. Sekä ohjelma että Oksaska. Sehän on muutenki jo melkeen sininen.
*

13 comments:

Painoindex said...

Maanantaina 30.11, klo 15, Porthanian salissa I: "What does it mean to be a communist today?"

Tiistaina 1.12. Kiasma-teatterissa kaksi elokuvaa ja luento.
Kello 12 Žižek! –elokuva. 71 min. Elokuvaesitys.

Luento II Tiistai
Kiasma klo 14–17 Cinema and ideology: report from battleground, Slavoj Žižek esitelmöi.

Kello 17.30–20 Perverts guide to cinema –elokuva. 150 min. Elokuvaesitys. Vapaa.

Homo Garrulus said...

Kiitos - saispa innostusta tehrä jotain.

Kuka koutsais koutsia?

Rauno Rasanen said...

HG,

mene yliopistolle katsomaan Zizekkiä. Raportoit sitten mulle jälkeenpäin. Kynä ja muistiinpanovihko mukaan. Hop hop!

Minun täytyy hoitaa tänään vielä pari tosi v....aista puhelinsoittoa ja käydä viimeisen kerran nykyisen 'avustajakuntani' kanssa kaupassa.

Sen jälkeen en tiedä, mitä tapahtuu eli kenet vedän hirteen - itseni vai Hesan oikeistolaiset kaunpunginvaltuutetut.

Rauno Rasanen said...

Painoindex,

kiitti vaan infosta, mutta olenhan mä tämän tiennyt jo pitkään.

Homo Garrulus said...

jooojoo aina sä...
:)
mut mä en osaa ulkomaan kiäliä onx tulkkausta savvoox tai närpiöx

Hannele mummu said...

Oletko lukenut Puhdistus? Minä olen. Oksasen kielenkäyttö hyvä arkipäivän asioistakin (sinulle ei). Vaikka hän kirjoittaa epämielyttävistä asioista, ei jää pahaa mieltä. Sofi Oksanen on tosi pätevä älykäs ja kaunis nainen, ja sellaiset heikkoja miehiä aina ovat ärsyttäneet.

Hannele said...

P.S.
Jos haluat lukea kaunista kieltä suosittelan lainata Herta Müller kirjastosta.

Rauno Rasanen said...

Hannele mummu,

en minä tässä arvostele Oksasen kieltä ja kirjoittamista. En voisikaan, koska en ole lukenut häneltä mitään. - - Uskon kuitenkin, että Lady in Black on palkintonsa ansainnut.

Mutta tyyppi on kyllä ärsyttävä. - - Katsellessani ja kuunnellessani Sofi Oksasta odotan lähes sydän kurkussa, milloin hän putoaa roolistaan niin että kitti karisee. Sen verran ylikireältä ja teennäiseltä vaikuttaa neuroottisen klovnimainen pakkeli-identiteetti ylimielisine diivailuineen.

Sitäpaitsi tämä huora-imagon kanssa flirttaileva gootti-habitus tekee vetävän näköisestä naisesta tahattomalla, säälittävällä ja jopa kiusaannuttavalla tavalla hieman huvittavan.

*
Tarjoat kaunista tekstiä minulle? - - En minä kaipaa mitään kaunista tekstiä vaan asiaa. Rumaa, irvokasta mutta todenmukaista ja intohimoisesti esitettetyä asiaa!

Hannele på Hisingen said...

Asiaa? Onko sinua haastateltu? Eihän haastatelussa voi sohia käsillä, päätä keikuttaa ja puhua liian nopeesti... En tiedä jos sinun ikäisen mehen sopii tehdä liian syviä johtopäätöksiä "huora-imagosta"... Tuollaiset lausunnot kertoo vain oman ikäsi ;)

Rauno Rasanen said...

hannele,

so so kyllik- eh- orvok- eh bikininini, me ollaan jo mahoj - eh sopivan vanhoja? vanhoja arvioimaan nuoria pöhköjä.

Homo Garrulus said...

ks mitä laiton kompostille, rekomposti.blogspot.com
ja nyt olemme koko ajan googlen maailmassa joka rupeaa hirvityttää koska se on sakki, jolle mikään ei ole pyhää.

Niin uskon. Kuvaavat siis minkä haluat kuulla mutta teot ovat sitten mitä vaan.

mikis said...

Kun keskustelin virolaisen intelligentsian (kyllä, kaikkien kolmen!) kanssa Sofi Oksasesta, he kehuivat nimenomaisesti kirjan kielellisiä ansioita. (Sisältö oli heille tuttuakin tutumpaa.) Itse olin päinvastaista mieltä: opuksen sisältö on tyyliä paljon, paljon parempi. (Mutta en olekaan älymystön edustaja, ees Suomessa. Tai muualla. Ps. Paitsi Haitissa olisi kiva käydä. Siellä puhelut Helvettiin on kuulema taksoitettu paikallispuheiluiksi.)

mikis said...

Niin, kyse oli kirjasta nimeltä "Puhdistus". Ei Sofi O. itsessään ole kirja. (Tai jos on niin ei ainakaan nidottu.)

Mistä näitä kaikkia asioita tietää?