Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
October 30, 2004
Folkloristiikkaa Itä - Karjalasta
Ystävälleni ja rajakulttuurin sekatyöläiselle Timo Munnelle
- Koskapa näytät olevan aiheesta jossain määrin perillä, raotan hiukan salaisuuden sumuverhoa ja kerron intensiivisistä tutkimuksistani Itä-Karjalan naimakulttuurin parissa.
Kesällä xxxx tekemälläni matkalla löysin ikivanhoja todisteita parinmuodostus- ja seksitapakulttuurin kukoistuksesta em. alueella.
Nimittäin - Lönnrotin matkareittiä seuraten päädyin syvälle vihollisen (ryssä) selustaan, jossa yhä asui viriili ugriheimo puolibarbaaristen mongolien (ryssä) alistamana.
Anuksen pitäjän, Nussiman kylän, Naimalan talon, puimalan, käymälän seinältä erotin vanhalla tutkijan vaistollani kaksi riimukirjoitusta, joita oli töhritty ruskealla aineella.
Toinen osoittautui 1) ns. softimmaksi pornoksi, toista taas pidän jo 2) isompien poikien hengen/ruumiin tuotteena. Molemmat siis ovat ikivanhojen naimaveisujen nimiä.
1) Pillu se pimiässä pilikahti. Tätä lauloivat puoliteinit pojankollit heinänteon aikaan ulkohuussissa runkulla käydessään.
2) Nussimajärven rannalta löytyy se helevetin iso vittu. Kyseessä on jo raavaampien urosten kiimavirsi: - sitä säesti usein pakoputkesta lähtevä kutsutöräys (tästä muuten Sibelius sai aiheen kuuluisaan Karelia-sarjaansa), jonka kylän seksuaalisesti kompetenteimmat neidot osasivat tulkita - aivan oikein - panopuuhiin valmistautumisen merkiksi.
- Harmillista kyllä - en ole vieläkään saanut Akatemialta hyväksyntää tutkimusteni aitoudelle, vaikka voin varmuudella todistaa, että ainakaan käymälän haju ei ollut fiktiota...
Terv. Back in the A(u)nus.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment