Taipumus luokitella ihmiset eläinten tavoin eri 
karsinoihin haluttujen ominaisuuksien perusteella on tyypillisesti 
bio-luonnontieteellinen tai ylipäätään kaikkeen tieteeseen sisältyvä 
yleisrasistinen metodilähtökohta. Rasismi siis nousee tieteestä itsestään eikä 
vain jostain muukalaisvihamielisestä tai uskonnollisesta ennakkoluulosta. 
Biologian funktionalistinen kelpoisuusajatus [jotkut elämän ilmentymät ovat 
geneettisesti 'kestävämpiä/arvokkaampia' kuin toiset] toimii ihmispopulaatioihin sovellettuna 
viime kädessä aina ja väistämättä rasistisena erotteluperiaatteena, joka on yhtä 
kuin [strategista hegemoniaa synnyttävä] luonnonvalinta evoluutiossa tai [harhautukseen 
ja kiristykseen perustuvat strategis-hegemoniset] markkinavoimat kapitalismissa. 
E. O Wilson ja Steven Pinker ovatkin aikamoisia 
idealisti-hörhöjä yrittäessään kiertää tämän tosiasian ja kääntää sen jotenkin 
positiiviseen muotoon ihmisen ja ihmiskunnan kehityksen suhteen. Mutta 
oikeaoppiset bio-rasistit eivät vihreitten bio-humanistien tavoin vain unelmoi 
hyvästä ihmisestä ja paremmasta maailmasta: he toteuttavat sen ‘paremman maailman’ vaikka väkisin vai 
pitäisikö sanoa korrektisti bio-tieteelliseen luokittelu- ja 
kelpoisuus-ajatteluun tukeutuen, jolloin se, mikä toteutuu, on pikemminkin 
välttämätöntä kuin pakotettua – toisin sanoen luonnonvalinnan ja markkinavoimien 
tulosta.  
Luonnontieteellinen teknologia, kapitalismi 
ja demokratia on nykyajan rasismin Pyhä kolminaisuus. Pääoman lobbaamaamalla kastroima muodollinen 
demokratia ja media lopulta vain legitimoivat tämän luonnontieteellis-kapitalistisen 
eskalaation. Darwinin Kelpoiset [DarK] rulettaa maailmantalouden pelipöytiä ja ÄO-genetiikan tutkimuslaboratorioita. DarK on se 
globaali Jytky, joka meille on tapahtumassa ja jolle me emme luultavasti voi enää yhtään mitään, vaikka tajuaisimmekin, että luonnonvalinta, kelpoisuus ja rasismi ovat yksi ja sama asia - myös älykkyyden mittauksessa. 
*
http://takkirauta.blogspot.fi/2012/09/periytyyko-akateeminen-koulutus-ja-miksi.html
*
http://takkirauta.blogspot.fi/2012/09/periytyyko-akateeminen-koulutus-ja-miksi.html
2 comments:
Mita sitten, jos evoluutioteoriasta nousisikin rasismi, mita en usko?
Kuitenkaan tama uhka ei muuta teorian totuusarvoa mitenkaan.
Vaikka teoriaa inhoaisi kuinka paljon tahansa, se ei silla epatodeksi muutu.
1
Olenko minä kyseenalaistanut evoluutioteorian tieteellis-tietoteoreettisen totuuden? En ole, mutta en myöskään tietoteoreettisena nihilistinä [siis tiedon, ei niinkään totuuden suhteen] ole kiinnostunut argumentoimaan yksittäisten evidenssien oikeutuksesta. Minua kiinnostaa pikemminkin se ontologis-tyyppinen seikka, miten ja millaisessa tarkoituksessa systeemi [tiede, diskurssi ylipäätään] evidenssiä käyttää: miten se normittaa tai ‘legitimoi’ perustelujen [loogisten, empiiristen ja retoristen] käytön.
2
Totuus-ilmapallosi kuitenkin ärsyttää minua ja siihen on selvä syy. Sinä olet, Tomi, metafyysinen materialisti, joka palvoo Reduktioksi kutsuttua maagista epäjumalaa. Eikö nyt hitto soikoon vanha kommunisti ole ymmärtänyt Friedrich Engelsiään? Dialektisen materialismin Hegelin luonnonfilosofiasta kupattu ja sovellettu tieteenfilosofinen ydinajatus on emergentti materialismi ja sen minä hyväksyn, kun taas sinä näytät jämähtäneen melkein joka asiassa reduktiivisen materialismin ja identiteettiteorian metafysiikkaan. Sama pätee mutatis mutandis Sammalkieleen ja hänen propagoimaansa Marxin tieteellis-historialliseen determinismiin. Te olette metafyysikkoja, en minä. Pohtikaa perusteellisemmin, mitä Marx ja etenkin Engels tarkoittivat materialismilla. Vai onko niin, että joudutte silloin kyseenalaistamaan joko oman metafyysis-deterministisen materialisminne tai emergentin dialektisen materialismin? Paha juttu teille – ei minulle, joka en roiku napanuorasta kiinni missään ideologiassa tai tieteessä.
Palaan aiheeseen hiukan syvällisemmin seuraavassa sitaattipäreessäni.
Post a Comment