June 26, 2012

Nautinnon ytimessä kipunoi tuskainen hehku






Anna mulle sähköö, pyytää Lorelei Lee.













Naisen naisille kirjoittama sadomasokisti-kertomus Fifty Shades of Grey vie naiset kohti hekuman ja laukeamisen ydintä, jossa kipu on erottamaton osa äärimmäistä nautintoa ['kivulla sinun on synnytettävä...']. Koska kirja ei kuitenkaan/tietenkään kerro eikä varsinkaan näytä ihan kaikkea sanomastaan, mikä jättää naisten 'narratiivis-romanttis-naturalistiselle' seksi-fantasia-elementille sopivasti tilaa, aion ehkä hieman [maskuliinis-] groteskina paralleelina paljastaa sen juonen nettivideoita opetusmateriaalina käyttäen. Päätähteni on Amerikan aikuisviihteen ja etenkin sadomasokistisen pornon kuningatar Lorelei Lee.
*
Yhdestä asiasta olen vakuuttunut. Naisen seksuaalisuus on jo biologisen luontonsa vuoksi väistämättä 'raadollisempaa' ja siten myös 'luonnollisempaa' kuin miehen. Mies kun ei synnytä. On sitten toinen juttu, voiko Lorelein ja puoli-anarkististen seksuaali-libertiinien ['seksi-taiteilijoitten'] motto: Public sex, private lives, milloinkaan toteutua avoimesti minkäänlaisessa yhteiskunnassa - - [I use this motto in a broader sense than the sex workers whose intention is to defense their right at the same time to work in sex-porn-busines and live their own private lives].
Pornolla on paradoksaalinen luonne: sen 'avulla' voi jopa seksuaalista tyydytystä antavalla tavalla ei ainoastaan avata ja vapauttaa vaan myös torjua omien seksuaalisten halujensa aiheuttamia pelkoja. Ihmisten mielestähän näyttäisi olevan lähes normaalia pelätä seksiä ja seksuaalisia mielikuvia [tsekkaa Lorelein haastatteluvideo]. 

Itse väitän [libertiinisestä norsunluutornistani tarkastellen;\], että tuolla pelolla on lähes oikeutettu perusta. Kivun ja nautinnon välinen ero hämärtyy viimeistään seksuaalisessa ekstaasissa [lähes] täysin.

Jos tämä ihmisen mielen [ainakin hetkeksi] sekoittava kokemus ja nautinnon väkivaltainen tai ainakin väkivaltaiselta näyttävä käytäntö päästetään irti yksityisestä tai pseudo-yksityisestä eli fiktiivisestä ['pornolokero'-] piiristään [sallitaan esim. julkisina orgioina], saattavat seuraukset olla ei ehkä niinkään yllättäviä: ihmiset alkavat avoimen seksin ohella käyttäytyä eläimellisesti muissakin primitiivisten affektien alaisissa toiminnoissaan kuin vain seksuaalisen tarpeen tyydyttämisessä [tämä oli kysymys, ei väite]. 

Mutta juuri eläimelliseen välittömyyteenhän me emme seksissä nimenomaan enää kykene, koska joudumme opettelemaan, mitä seksuaalisuus käytännössä merkitsee ja teemme seksi-partnerit nautintomme välineksi, olipa äärimmäinen kiduttaja-uhri-asetelma sitten miten vapaaehtoista tahansa - olkoonkin, että sadomasokismissa 'uhri' saattaa päästä aika lähelle eläimellistä sekopäisyyden tilaa, jossa aika ja paikka katoavat [vrt.  metsot soitimella ja ylipäätään eläinten parittelu]. - - Eläimillä tietoista sadomasokismia ei kuitenkaan [näin olen ymmärtänyt] esiinny. Parittelu ja tappaminen on niillä täysin välitöntä eli vaistonvaraista toimintaa, johon ei liity mitään moraalisia ja/tai julkisia paineita jos kohta eläinpopulaatiolla/'-yhteisöllä' on omat vaistoihin kirjoitetut käyttäytymissääntönsä, joiden rikkomisesta 'yhteisö' eli/tai sen alfa-uros mikä lie sanktioi.

Ihmisen tilanne kulttuurisena oliona on ainakin pintatasolla hyvin toisenlainen. Jos hän etsii ja saakin syvää primitiivistä nautintoa seksistä [elämethän eivät itse asiassa koe nautintoa erillisenä haluna kuten ihminen vaan toimivat pakonomaisesti/tiedottomasti kuin affekteihin vaikuttavan aineen vaikutuksen alaisina] ja jos hän pystyykin tarvittaessa tappamaan kuin kone, niin hänen on yhteiskunnallisena oliona mahdotonta muuttua enää eläimeksi, joka toimii pelkästään' darwinistisella logiikalla'. 

Niinpä/siksi tarvitaan tekopyhyyttä ja sensuuria, jotta ihmisiä suojeltaisiin seksuaalisten ja väkivaltaisten fantasioittensa muuttumisesta välittömäksi todellisuudeksi. Kuten Zizek lacanilaisesti sanoo: mikään ei ole hirvittävämpää kuin toteutunut fantasia. - - Tätä näkymää anarkistit tietysti kommentoivat väittämällä, että päinvastoin: ihmisistä tulee julkisesti avoimen seksuaalisuuden myötä paljon vapaampia, kommunikaatiokykyisempiä ja rauhanomaisempia myös laajemmin yhteiskunnallisesti mielessä. Uskokoon ken haluaa. Minä en usko, vaikken esim. nettipornon tai ylipäätään pornon sensuroimista ja jopa kriminalisoimista missään muodossa kannatakaan lukuunottamatta pedofofilia-pesäkkeitä.
Intellektuaalisesti pitkin hampain ja moraalisesti jopa konservatiivisin mielin mutta affektiivis-emotionaalisesti erittäin vakuuttuneena edellä mainitun 'public sex, private life'-moton ikäänkuin väistämättömästä kannatettavuudesta ainakin yksilötasolla olen käynyt läpi näitä ajoittain melko hurjiakin Lorelei Leen BDSM-video-trailereita ja ottanut niistä irti, minkä vain olen kyennyt saamaan. Kokemus on ollut sanoisinko vapauttava ja se on aina hyvä merkki. Lorelei Lee ei ole väärässä, mutta 'vaarallinen' hän on - ainakin meidän mielenrauhallemme - edelleen ja aina ;\].
*
Tekstini sisälsi ristiriitaisia viestejä, mutta olkoon niin. En pääse tässä asiassa eteenpäin.
En usko anarkistien käsityksiin ihmisluonteen hyvyydestä, jonka instituutiot tukahduttavat ja muuttavat pahaksi sekä yhteiskunnallisesta emansipaatiosta [vapautuminen instituutioiden pakosta, status-kilpailusta ja stereotypioiosta ('rasismista')], koska ihmisten yhteiselämä rakentuu aina tiettyjen sosiaalis-naturalististen perusarvojen ja perusnormien varaan, jotka eivät kuitenkaan saa legitimaatiota ilman vahvaa eettistä ja/tai uskonnollista, yleensä tradition kautta välittynyttä itseymmärrystä, ja ilman legitimaatiota [institutionalisoitunutta sensus communis'ta ~ ideologista yhteistahtoa] yhteiskunnasta jää jäljelle valheellisen neitseellinen eli aina arvaamaton ja villi viidakko [hippileiri], jota anarkistit hourupäisyyksissään pitävät paratiisina maan päällä.
Toisaalta olen sitä mieltä, että seksuaalisuuden mahdollisimman avoin ja syvä ymmärtäminen yksilötasolla [seksuaalisuudella ei ole 'kollektiivista itseymmärrystä' kuin torjunnan ja ennakkoluulojen tasolla] auttaa ihmistä ymmärtämään myös oman affektiivisen perimänsä ydintä eli sitä ekstaattisen 'sätkyn' valtaamaa tilaa, joka kaikessa nautinnon ja kivun säädellyssä säätelemättömyydessään yhä edelleen sisältää ikuisen viestin siitä äärimmäisen epätodennäköisestä hetkestä, jolloin orgaaninen elämä sai alkunsa.

II


Fifty-Shades kirjojen erotiikka villitsee naisia - - Eroottinen 50 shades -trilogia on ollut meidän kirjakaupoissamme jopa loppuunmyyty. Onko naisiin iskenyt joku yllättävä ja loputon erotiikanpuute, kysyi Aamu-tv Otavan kustannuspäälliköltä Antti Kasperilta ja rakkausvalmentaja Mia Haloselta. 

III

1
Lihakoukku anukseen ja tekopenis venukseen. Paisti on valmis käännettäväksi ja kypsennettäväksi.
'Tosipaikan' tullen Fifty-shades'in kirjallisesti kuvaileman BDSM-erotiikan todellisuus on konkreettisen kirjaimellisesti sähköistä ja rajua. - - Lorelei Lee kiemurtelee nautinnon ytimessä ja antaa muidenkin kiemurrella.

 http://www.hqbdsm.com/gallery_fear_makes_of_pain_makes_lorelei_orgasm_over_and_over_ui47q 
Apuva! Aivan erityisen mutta syystäkin äänekäs Lorelei saa piiskaa, nipistimiä, sähköpiikkiä ynnä muuta patukkaa vähän joka paikkaan. Hymy ja jopa nauru kuitenkin häivähtävät aika ajoin niin uhrin kuin kiduttajankin kasvoilla. 

Uhhuh! Sähkö-domina tekee Loreleista kirkuvan matelijan. Nyt kyllä kaiken nähneeltä pervo-sedältä nousee karvatkin pystyyn. Lorelei jos kuka on tosiaan a pain slut.



Tässäpä mukavia pistokokeita - - ihan alkaa naurattaa vaikka vähän hirvittääkin [haha].

Nyt pupulta mitataan pintajännitteet pepusta ja vähän muualtakin [viimeinen mittaus on uhhuh]. Tämä tieteellinen SM-koe pitäisi tehdä myös Ironmistressille. Olen ilman muuta paikalla vapaaehtoisena avustajana.
Huutoa piisaa, mutta onpa vempaimetkin ovelia.
Lorelei, yksi mies ja yksi nainen. Myös lihanriiputtamiskoukku on toiminnassa.
Wife, husband and hooker.
Kaksi miestä ja Lorelei.
2
Seuraavissa trailereissa Lorelei on muuttunut 'uhrista' 'kiduttajaksi', joskin roolitus eli passiivinen-aktiivinen vastakohta-asettelu ei ole ehdoton siinä mielessä, että orgasmissa jokainen muuttuu samanaikaisesti oman himonsa uhriksi ja siten omaksi kiduttajakseen. Silti uhri-kiduttaja, passiivinen-aktiivinen, tunkeutuva-vastaanottava-dikotomia on primaarisempi kuin jako homo-, lesbo-, tai heteroseksuaalisuuten siinäkin mielessä, että nämä roolit voivat 'tarpeen mukaan' vaihtua [sadomasokismi on siis kaksoisrooli, vaikka taipumuksemme kallistuvat yleensä jompaan kumpaan suuntaan].
.....
Koneet ovat hyödyllisiä.
3
Vertailun vuoksi traileri-kooste, jossa ei ole Loreleita. Ei hassumpaa ;\]

4
Lopuksi muistutan. että Lorelei hoitelee eli domineeraa myös miehiä. En kuitenkaan toistaiseksi anna näytettä hänen 'maskuliinisesta sadismistaan'. Ehkä sitten myöhemmin - - . Joten. Nam. Rouva on hyvä vaan [James Potkukelkka].
*
IV
Paula Koivuniemi - Anna mulle piiskaa.
Apulanta - Anna mulle piiskaa - - [Apulannan alkuperäinen]
*
http://www.youtube.com/watch?v=AEK6ce_82D8 - - Porn performer Lorelei Lee challenges common perception of sex workers; - - tämä kannattaa tsekata; ihan järkevää puhetta Loreleilta: henkilökohtainen näkökulma omaan taustaan, seksuaalisuuteen ja elämään seksi-busineksessä; 'public sex, private lives'].

4 comments:

Rauno Rasanen said...

Kappale- ja rivijaottelussa on hiukan hankaluuksia, mutta eiköhän tuosta selvän saa.

dudivie said...

vooivoe, hyvä juttu, onhan maalima nyt hiilvene paljon eettisempi kun se on koskaan ollut

Anonymous said...

http://cache-b.foreca.com/i/veneily_radext/itameri-veneily_radext-20120627120000.png?basetime=20120627120000

Tomi said...

Kerrakin Raunolta asiapostaus.